Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz 

Heb jij nog plaats in je koffer? Brieven, pakketjes, medicijnen...forumleden helpen elkaar.

Moderator: FORUMBEHEERDER

#118387  door Grumpy

Beste vrienden

Op dinsdag 27 september 2022 vertrek ik op vakantie naar Cuba. Indien gewenst, kleine pakjes kunnen altijd mee. Iets meebrengen? Ook dat kan geregeld worden. De reis verloopt van La Habana naar Varadero, en dan minstens tot Guaimaro, en hopelijk tot in Santiago de Cuba.

Groetjes

Marc
 #118399  door Rinie Jansen

Meen je toch niet serieus hé.
Je neemt toch geen spullen mee voor een ander. Als er "verkeerd materiaal" in dat pakje zit, ga je goed nat.
Goed bedoeld van je, maar ik raad het je af.
 #118446  door Tijn

De meeste mensen kloppen Rinie,
Wij de 'Cubaanse Nederlanders' nemen vanalles en nogwat voor elkaar mee... Er is een ongeschreven regel dat je pas om iets vraagt als je het echt nodig hebt en in dat geval dient de ander dat gewoon mee te nemen :-)... Je vraagt dus niet om een potje pindakaas.
Angst is een slechte raadgever!
 #118447  door HijodelMundo

Helemaal eens met Tijn en Rinie... Wat heb ik met je te doen dat je schijnbaar in continue angst en/of wantrouwen leeft.

Is overigens heel simpel mee te dealen. Gewoon alles open aanleveren en als de vervoerder dat prettig vindt kan deze alles checken.
 #118449  door Amsterdam Cigars

Tijn schreef: 19 okt 2022, 16:10 De meeste mensen kloppen Rinie,
Wij de 'Cubaanse Nederlanders' nemen vanalles en nogwat voor elkaar mee... Er is een ongeschreven regel dat je pas om iets vraagt als je het echt nodig hebt en in dat geval dient de ander dat gewoon mee te nemen :-)... Je vraagt dus niet om een potje pindakaas.
Angst is een slechte raadgever!
Ik ben het ook eens angst is een slechte raadgever maar de moeder van wijsheid is voorzichtigheid.

Beste lezers vrienden ik heb een kleine sigaren fabriek in Nederland en zoek een paar instrumenten en contacten in Cuba voor sigaren (is overheid monopoly denk ik) sigaren tabak en sigaren gereedschap sigaren tabak zaad. Indien je iets weet laat het mij weten
 #118450  door Tijn

Tabakszaad... dat zou ik niemand aanraden!!!