over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#115650 door Tijn
29 jun 2020, 11:58
We hebben en netwerk! De R&B&T&H bank levert cash 100 voor 100 in Havana, Sancti Spiritus en Camaguey en via de Cubaanse bank pinpassen 100 voor 101 overal op Cuba :-)...
#115651 door Jan Almeida B.
29 jun 2020, 13:28
Kinders !
Zwolse schreef: (...) Ik weet niet eens wat een AIS kaart is.

Een AIS-kaart (American International Service) is vergelijkbaar met VISA-debit kaart zoals die o.a. in de USA bestaat. Het is een kaart zonder zichtrekening die uitsluitend in Cuba kan worden gebruikt. Ze wordt uitgegeven door Fincimex. Er zijn twee soorten AIS-kaarten: een groene en een blauwe. Met de groene kan geld afgehaald worden. Met de blauwe kaart kan ook afgerekend worden in MLC-tiendas.

Geld kan opgeladen worden via verschillende websites. In Europa wordt sendvalu.com veel gebruikt. De kosten bestaan uit een wisselvergoeding (% op de wisselkoers) en een fee. (ongeveer 107€ voor 100CUC). Fincimex (Cimex) staat op de zwarte lijst van de USA.

Andere websites:

Afbeelding
#115652 door HijodelMundo
29 jun 2020, 16:56
Tijn schreef:We hebben en netwerk! De R&B&T&H bank levert cash 100 voor 100 in Havana, Sancti Spiritus en Camaguey en via de Cubaanse bank pinpassen 100 voor 101 overal op Cuba :-)...

R.B.T.&H.
Reliable
Bank
Transfer
at any
Hour
#115700 door Jan Almeida B.
08 jul 2020, 05:11
Een aantal vragen komen terug:
V: Vind je het wel kunnen dat je winst maakt in deze tijd.
A: Eventuele winsten blijven in Cuba. Zelf verdien ik er niets aan.

V: Kan ik via u de betaling van onroerend goed regelen?
A: Nee, men gaat u vragen stellen over de herkomst van het geld.

V: Gaat u nog andere bestemmingen openen?
A: Geld naar Palma Soriano is voortaan ook mogelijk.

V: Welke garanties biedt u aan?
A: Escrow vanaf 100 € is mogelijk, u betaalt de escrow-dienst.
#115703 door Robert
08 jul 2020, 11:37
Net zo duur als regulier, maar wellicht beter, is niets mis mee! Sterker, beter is meer waard!
Mensen die klagen over winstmaken leven zelf hoogstwaarschijnlijk ook niet van vrijwilligerswerk!
Waar de eventuele winst blijft is eigenlijk onbelangrijk!
#115705 door Tijn
08 jul 2020, 12:51
Mensen die klagen over winstmaken leven zelf hoogstwaarschijnlijk ook niet van vrijwilligerswerk!
Waar de eventuele winst blijft is eigenlijk onbelangrijk!

Mensen met een baan denken dat hun salaris van hun bedrijf komt (of van de overheid) en dat winst maken dus niet nodig is...

Voor 101 Euro in NL zet ik 100 CUC op welke Cubaanse Bank kaart dan ook... En ja, daar houd ik ongeveer 8 $ aan over... PM indien interesse.

Denk je dat SendValue er minder aan verdient? :-)
#115707 door rickenbilly
08 jul 2020, 14:42
[quote="Jan Almeida B."]Een aantal vragen komen terug:
V: Vind je het wel kunnen dat je winst maakt in deze tijd.
A: Eventuele winsten blijven in Cuba. Zelf verdien ik er niets aan.

Nou ik verdien er wel aan, 100 Euro op Nederlandse bank, 100 cuc cash in Havanna.
Winst blijft op Cuba, bij mij, duidelijker kan ik niet zijn.
Ik verdien 1 Euro minder dan Tijn en die is dus voor U.

In elk geval goedkoper, sneller en leuker dan alle andere reguliere opties.

Meer weten even een PM.

Groet,

R.
Laatst bijgewerkt door rickenbilly op 09 jul 2020, 15:05, in totaal 1 keer bewerkt.
#115709 door HijodelMundo
08 jul 2020, 14:55
Beetje als:
"Nee je moet niet met iemand meegaan naar een Paladar want dan krijgt hij commissie..." Terwijl ik denk, ja maar als jij dankzij die persoon een super leuk plekje ontdekt dat je anders niet gevonden had en de prijs/kwaliteit in orde is, who gives a shit dat er dan iemand wat commissie aan overhoudt?
En over winst maken in deze tijd... Ik neem aan dat de vraagsteller nog altijd gewoon boodschappen doet? Ik meen te geloven dat Supermarkten ook in deze tijd gewoon winst maken!
#115724 door Tijn
09 jul 2020, 12:38
Ik verdien 1 Euro minder dan Tijn en die is dus voor U.

En voor die ene Euro ga ik naar een pinautomaat, sta ik ff in de rij en maak het geld over naar elke Cubaanse bankrekening naar keuze... Cash afhalen in Camaguey is zelfde tarief als Rick en Billy, die dus eigenlijk de winst door twee moeten delen...
#115725 door dasilvasolis
09 jul 2020, 12:54
geld verdienen aan een geleverde service. Tijn hoe durf je!!!!
winst bah. geld bah.
gewoon alles gratis doen joh, niet meer eten en leven van lucht en idealen Het cubaforum businessmodel. Nog beter. je doneert bij elke transactie uit eigen zak.
help je iemand echt . 100 euro geef jij gewoon 150 cuc. waar ook in cuba. je komt het gratis brengen.

saludos
#115727 door Joop_Siroop
09 jul 2020, 19:26
dasilvasolis schreef:...Het cubaforum businessmodel. ...

Ik eis 3% van alle transacties die via het Cubaforum lopen!!!
#115738 door Tijn
11 jul 2020, 12:12
Jan Almeida B. schreef:Deal!
Ik betaal zelfs op de reeds uitgevoerde transacties als de concurrentie dan wordt geweerd.

Als een echte communist?
#115861 door HijodelMundo
22 jul 2020, 15:49
Grappig, ik klik op link en samen met transactiekosten staat er toxh echt 115 euro betalen om 100 CUC op AIS kaart krijgen.
Die euro korting via jou code is sympathiek maar dan nog kom ik op 114 euro...

Duurder dan via Rick, Tijn en Billy
#115862 door Jan Almeida B.
22 jul 2020, 16:17
Je browser staat nog ingesteld op de door jou genoemde tussenpersonen (willen allemaal een %).
Cache legen. Dan kom je op 99,47 € voor 100 CUC. Momenteel zelfs nog minder.
Afbeelding
#115863 door Jan Almeida B.
22 jul 2020, 18:42
Alle gekheid op een stokje...
ik had te snel het artikel van directoriocubano overgenomen. Hierin staat dat smallworld de goedkoopste is. Ik had het zelfs gechecked en het klopte. Maar dan wel voor Spanjaarden. Voor geldverzendingen vanuit Nl. wordt de hoogste comisíon aangerekend: 15 €. Voor zendingen vanuit Duitsland net geen 4€ ...
#115887 door Tijn
23 jul 2020, 15:28
Geen enkele klassieke manier van geld sturen kan goedkoper zijn dan het Rick, Billy, Hijo en Tijn netwerk. Domweg omdat geld overmaken naar Cuba duur is en wij dat dus niet hoeven te doen. Kind en was. In NL (of Belgie) Euro naar Euro en hier op Cuba CUC naar CUC...