Disilvasolis
1)Om je argumenten kracht bij te zetten haal je er nu wel heel veel landen bij waar het ''NOG'' slechter is dan op Cuba.
2)Ik verblijf niet ''bij'' Varadero maar midden in Cardenas (bij vrouw en familie tussen de Cubanen).
3)Door de familie ben ik veel in het ziekenhuis van Cardenas geweest.
Geen medicijnen,volgepakte ziekenzalen,slechte hygiëne,bloedheet,vol vliegen/muggen en het eten wat niet te (vr)eten is zodat we zelf eten mee namen.
4)Van Cardénas naar Varadero gaan Cubaanse werknemers s'morgens naar het werk en s'avonds terug ,geen 10 km zoals jij zegt maar 25 km in een volgepakte bloedhete vrachtwagen. jij was er in 2005,nou ik kan je vertellen dat 15 jaar later alles nog hetzelfde is.
5)Cubanen hebben massaal 'SI' gestemd uit angst om 'NO' te stemmen. Ik heb het gevraagd aan mijn Cubaanse buren. Die waren echt bang om 'NO' te stemmen.
6) Cuba is dankzij de Revolutie in staat van verval met een tekort aan alles.
Zelfs Asperine is niet te krijgen.
7) Natuurlijk speelt de blokkade een rol maar vooral het Cubaanse systeem heeft de vooruitgang belemmert. Waarom hou je een systeem in stand dat al 60 jaar funest is voor de bevolking. Cubanen moeten in leven blijven door allerlei duistere zaken te doen die ik niet zal benoemen.Jij weet ook hoe ze dat doen.....

De Cubaanse regering steunt nog steeds Maduro,terwijl Maduro het volk laat verhongeren en schiet op zijn eigen bevolking. Meer dan 3 miljoen Venezulanen zijn al gevlucht.
9) Als Cubanen weg zouden mogen van Cuba,hoeveel zouden er dan nog blijven?