Ik kreeg dit antwoord via Private Message:
Als jullie meer van muziek a la Buena Vista houden kun je beter naar Santiago de Cuba gaan. Daar bloeit de Son, de basis van de Cubaanse Salsa (die volgens Cubanen niet bestaat overigens!). Natuurlijk valt er ook in Havanna wel Son te beluisteren, maar toch een stuk minder. Op zondagmiddag zijn er in Vedado matinées in de buurt van het Instituto de la Música. Ik weet de naam helaas niet meer. Het is buiten, net als de Salon Beny Moré of Tropical in Playa. Ook matinées. Zonder goud of veel geld naar toe gaan. Het was er tenminste vroeger een wilde bedoening maar wel met goede muziek.
In Santiago heb je de Casa de la Trova natuurlijk, la Casa del Son, Casa de la Música, Café Dos Dolores, Casa de las Tradiciones, la Iris (ook Jazz), Artex (wordt nu omgebouwd) en nog veel andere waar loslopende musici spelen en dan weer verder trekken. Zo is ook Eliades Ochoa begonnen. Deze tenten zijn allemaal dicht bij mekaar in het oude centrum.
In de hotelbuurt zijn nog La Maison en Ciroa te noemen. In het hotel Santiago zijn 2 muziekclubs.
En tenslotte ben je altijd welkom bij oefenlokalen van verschillende bands. Vraag eens naar la sala de prueba van de band Son 14.
Veel plezier in Cuba
Ik houd mij aanbevolen voor meer tips, speciaal gericht op Havana.