Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz 

over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#117625  door dasilvasolis

Hoi ginny. Inderdaad een prima blog waarin veel info zoals de in en uitreisregels prima wordt samengevat.

Saludos
 #117740  door ginny in cuba

@Tijn

Ook dit blog heb ik met veel plezier gelezen dus vooral doorgaan :-D :-D :flag45:
 #117741  door havanalover

@Tijn
Ook mooi blog cubareizen.com , zeer goed voor eerste keer Cuba bezoekers.
Persoonlijk lees ik graag "Here is Havana" van Corry Gonner uit CubaLibro in Havana, zij geeft het echte Cubaanse leven meer weer. Zal ook waarschijnlijk liggen aan haar vranke schrijfstijl , zij is opgegroeid in de New Yorkse achterstand wijken.
Maar al bij al verdienstelijk voor een Nederlander.
 #117747  door Laudon

@Havanalover: volgens mij bedoel je het niet slecht, maar het komt wel over alsof de blog van Tijn eerder mediocre is. Maar omdat hij een Nederlander is vind je 'em toch nog goed. Een beetje zoals een Belg die zijn best doet om Spaans te spreken in Cuba, zich verontschuldigt en dan te horen krijgt dat hij best goed Spaans spreekt. Voor een Belg.

Tijn had je trouwens al eerder geantwoord:
viewtopic.php?f=8&p=115763#p115781
 #117748  door Tijn

Ik ga uit van de positieve intenties van de Mens en beschouw 'best wel aardig' dus maar als een compliment.
Overigens is mijn Spaans best wel aardig voor een Nederlander.
 #117749  door dasilvasolis

Dacht gelijk aan deze uitspraak van de legendarische Johan Cruyff over zijn beheersing van het Spaans.

"Ik spreek beter Spaans dan welke Nederlander dan ook, maar slechter Spaans dan welke Spanjaard dan ook."

De blog van Tijn is erg leuk en informatief trouwens. Maar Tijn, hij moet weer nodig geupdate worden.
Gidsje Cubaconga is trouwens ook grappig en goed leesbaar en zeker als je een 1e keer naar Cuba gaat ten zeerste aan te raden.

Voor het eerst de blog van Gorry Connor gelezen. Ook dit is een leuke en interessante blog over Cuba. Hoe de vrouw in het echt is zou ik niet weten maar haar blog is de moeite waard,
Haar editie van de lonelyplanet uit 2003 of zo stak met kop en schouder boven latere lonely planet gidsen uit die met de editie oppervlakkiger zijn geworden.
 #117766  door dasilvasolis

Welkom terug ukraina. Begon je bijdrages al te missen.

Wat betreft de facebook pagina van glasnost in Cuba.
Kees van K moest helaas vanwege gezondheidsredenen stoppen met het bijhouden van de facebookpagina en webpagina van glasnost in Cuba.
Glasnost in Cuba post nog wel regelmatig via twitter.
Ik volg hem daar. . https://mobile.twitter.com/GlasnostinCuba

Saludos
 #117768  door Ukraina

dasilvasolis schreef: 28 nov 2021, 20:55 Welkom terug ukraina. Begon je bijdrages al te missen.
Bedankt dasilvasolis, da's fideel van je. :wink: