Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz 

over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#117522  door Jogo

Heeft er hier iemand ervaring met het boeken van een ticket Frankfurt - Holguin in december?

Tickets kunnen gewoon geboekt worden. Alleen na een paar dagen werd mijn ticket geannuleerd en weer een paar dagen later stond het geld weer netjes op mijn bankrekening.

Hebben meer mensen deze ervaring of is er bij mij gewoon iets fout gegaan?

Alvast bedankt voor de reacties.
 #117523  door hombredecuba

Voor Cuba is het nog steeds code oranje.
Lees alle maatregelen die je moet nemen voordat je naar Cuba gaat en wat je moet doen bij terugkomst.
"Cuba reisadvies".
Ministerie van Buitenlandse zaken.
De toestand op Cuba is zeer zorgelijk.
Elke dag nog gemiddeld 8000!!! besmettingen en economisch gezakt tot een derde wereld land. Lang leve het Communisme.
 #117525  door Jogo

Bedankt voor je reactie. Maar het is niet echt antwoord op mijn vraag. Vanaf 22 september hoef je overigens als je gevaccineerd bent geen PCR test meer te hebben niet voor in Cuba niet voor in Nederland ook hoeft men niet meer in quarantaine.
 #117526  door hombredecuba

De laatste update van het Ministerie van buitenlandse zaken (26-09-2021) voor terug keer uit Cuba.
Als je vanuit Cuba naar Nederland reist,moet u zich voor vertrek laten testen.(ook als u gevaccineerd bent of een herstelbewijs heeft).
U moet ook een quarantaine verklaring bij u hebben.
Bij thuiskomst in Nederland moet u verplicht in (thuis) quarantaine.
Cuba is nog steeds een zeer hoog risico gebied. BZ.
 #117531  door Jogo

Ik zie toch een klein detailverschil in de tekst die ik zojuist van de website van het ministerie van buitenlandse zaken heb gekopieerd. Niks geen thuis quarantaine bij terugkeer in Nederland.

Reisadvies Cuba | Ministerie van Buitenlandse Zaken
Laatst gewijzigd op: 23-09-2021 | Nog steeds geldig op: 26-09-2021

De kleurcode voor Cuba is oranje. Het land is door het coronavirus een zeerhoogrisicogebied. Reis alleen naar Cuba als dat noodzakelijk is. Als u vanuit Cuba naar Nederland reist, moet u zich voor vertrek laten testen (ook als u gevaccineerd bent of een herstelbewijs heeft). U moet ook een quarantaineverklaring bij u hebben. Bij thuiskomst in Nederland moet u verplicht in (thuis)quarantaine. Bent u volledig gevaccineerd? Dan hoeft u niet in (thuis)quarantaine.
 #117532  door dasilvasolis

22 september is quarantaine in NL vanuit Cuba afgeschaft voor volledig gevaccineerden (met een EU erkend vaccin)
Tot 15 nov hanteert Cuba een veplichte pcr en quarantaine voor inreizenden. Voor niet ingezetenen in een hotel op eigen kosten. Vanaf 15 november geen pcr eis meer en ook geen quarantaine voor inreizenden. Vaccinpassapoorten worden geaccepteerd

De epidemiologische situatie in cuba: Aantal besmettingen en sterfte is nog steeds hoog maar is wel duidelijk gezakt.
Nu onder de 7000 en ca 60 sterfte per dag conform minsap
De situatie verschilt sterk per provincie
Veel provincies nog zorgelijk.( Pinar, Sancti Spiritus, Camaguey) . Maar ook
La Habana en Matanzas (de provincies die het 1e zijn gevaccineerd) al redelijk gunstig. Voortdurend onder de 5% positieve testen. Vandaag la Habana onder de 400 cases en Matanzas slechts 35.
Deze provincies zijn al aan het versoepelen en horeca en stranden gaan hier open.

Saludos
 #117545  door Jogo

Bedankt voor de mooi verwoorde uitleg.