over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#117149 door Everdine
12 apr 2021, 14:01
Ik weet weinig van religies uit Cuba, ja, dat er voorheen veel Roomskatholieken waren en in de grote steden veel Santería.

Maar zijn er ook Jehova's Getuigen? Ik kreeg vanmorgen een sms van de moeder van een kennis:
. . . que pasa esta epidemia que esta acabando con los humanos es una de de las profecias de la Biblia para el tiempo del fin Dios Jehova desea que las personas lo busquen para que se recuperen de estos males . . . .

Heeft iemand uitleg? Is zij een Jehova's Getuige?
#117150 door dasilvasolis
12 apr 2021, 15:39
Ja er zijn ook op cuba jehova getuigen en een heleboel andere evangelische stromingen .zoals 7e dags adventisten
Dit lijkt inderdaad veel op teksten van jehova getuigen
Profetie over het einde der tijden..
Maar om.zeker te weten welke evangelische stroming het is kan je het vragen aan haar.

Saludos
#117151 door Pieterklu
12 apr 2021, 17:57
Grote godsdiensten zijn: de Katholieke kerk, de Presbyteriaanse kerk en (als je het tot een godsdienst rekent); de Santeria en uiteraard Yoruba zelf. Grote vlucht nemen evangelistische bewegingen.
Maar ook vind je er bijvoorbeeld: Quakers, vrijzinnigen, Joden geloof, de Islam, salafisten, methodisten, apostolaten, reformanten, Pinkstergemeenten. Vooral kerken waar gezongen en gedanst worden zijn erg in trek.
#117153 door Everdine
13 apr 2021, 03:19
Dank Dasilvasolis en Pieterklu! Ik heb intussen veel gegoogled en gevonden en het inderdaad gevraagd aan de zoon van de vrouw en jawel, hij is opgevoed als Jehova's Getuige en verstoten toen hij ging scheiden, wat overigens was omdat zijn vrouw er met een ander vandoor was.
Ik heb dus gelezen wat de leefregels zijn: wat lijkt het me erg om zo op te groeien! Niets zelf bepalen, nooit zelf tot een inzicht komen, maar uitsluitend doen wat je wordt opgelegd.
Nou ja, dat is een ander onderwerp.