over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#116493 door Pieterklu
14 nov 2020, 20:15
Ben ik dan toch ongewild en ongewenst in een COVID-19-site terecht gekomen met adepten pro en contra? Natuurlijk gun ik ieder zijn eigen polemiek, maar ik zou graag terugkeren waar het begon en dat is het idyllische eiland Cuba, waar we een - voor mij -inhoudelijk interessanter gesprek over kunnen voeren, zoals: 'You love it and you hate it.' Dat geeft mij positieve energie en het gekibbel over wie 'de langste' heeft als het gaat over corona, brengt mij in exotische sferen noch in de positieve mood. Dus 'Help Splinter door de winter.'
#116495 door Joop_Siroop
14 nov 2020, 21:52
Pieterklu schreef:Ben ik dan toch ongewild en ongewenst in een COVID-19-site terecht gekomen ....

Nee hoor Pieter. Maar de titel is duidelijk en als je er niets mee hebt laat het dan links liggen. Waarom hier je plasje doen als het niets voor jou is????
#116496 door Pieterklu
15 nov 2020, 14:31
@Joop: ik vind, met respect voor de moderator, dat een dergelijk algemeen draadje op Cubaforum niet thuis hoort. Off topic dus. Er zijn voldoende toegesneden gremia waar je de diepte in kunt gaan over het virus. Mijn mening is wel dat informatie over corona in Cuba hier past, zie daarvoor o.a. de bijdragen over de reisbegeleider 3.
#116497 door HijodelMundo
16 nov 2020, 08:08
Ik ben het dan weer niet met je eens Pieterklu.
De gemene deler hier is dat we allemaal iets met Cuba hebben. Ik zie dan ook niet het probleem om een tema te bespreken dat ook voor iedereen opspeelt maar niet direct m3t Cuba te maken heeft.
Heeft de discussie voor jou geen meerwaarde, lekker links laten liggen.

Fik zit bijv. op hockey, en daarbij zie ik mijn tram (voor corona maatregelen) 2 keer per week. Wij hebben dan ook allerlei gesprekken die ook over andere zaken dan hockey gaan. En als het gesprek me niet interesseert dan pak ik een bal en ga ik weer bezig met hockey...
#116498 door Pieterklu
16 nov 2020, 18:59
@Hijo: als het zo gemakkelijk was om het 'lekker links te laten liggen,' had ik dat al lang en breed gedaan. Ik draag hier uit, dat we het er in deze setting (Cubaforum) niet in het algemeen over (corona) moeten hebben. Punto!
#116500 door JVLebbink
16 nov 2020, 22:39
Ik ben het met Pieterklu eens. Ik vind het best om het met elkaar over de situatie op Cuba te hebben ook als het om COVID-19 gaat, maar voor COVID-complot theorieën zijn er genoeg andere plekken waar we terecht kunnen.

Ik heb overigens een (niet cubaanse) vriend die Arts-microbioloog is. Die vertrouw ik meer dan Café Weltschmerz.
#116501 door HijodelMundo
17 nov 2020, 08:15
Pieterklu schreef:@Hijo: als het zo gemakkelijk was om het 'lekker links te laten liggen,' had ik dat al lang en breed gedaan. Ik draag hier uit, dat we het er in deze setting (Cubaforum) niet in het algemeen over (corona) moeten hebben. Punto!

En ik zie niet in waarom niet.
Ben niet van de complot theorieën en ook niet echt van de mondkapjes...

Ik zie het probleem niet. Je kan ervoor kiezen om deze thread nietbte lezen. Punto!
#116508 door Robert
18 nov 2020, 17:59
En nu over een virus uit Bolivia.
Daar is een nieuw ernstig virus in beeld, wel eigenlijk al sinds 2004 maar toch, het Chaparevirus.
Lijkt een stuk ernstiger dan covid 19.
Dat belooft nog wat.