over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#115998 door Everdine
09 aug 2020, 14:35
Eigenlijk zoek ik het topic waarin kenners zoals Jan e.a. schrijven dat er dit jaar geen vluchten meer zouden zijn naar Cuba, maar ik kan het niet vinden. Dus maar nieuw topic: TUI heeft de vluchten naar Holguín tot april 2021 geannuleerd. Ik heb nou geen zin meer in vouchers, wil nu wel geld terug. Maar ja, wat ik wil . . . . Mijn moeder zei vroeger dat mijn wil achter de keukendeur stond. En zo zal het wel blijven.
#115999 door dasilvasolis
09 aug 2020, 15:15
Everdine.
Je kan je geld terugkrijgen. TUI heeft bakzeil gehaald en geeft geld terug
Op mijn tui als je je boeking bekijkt kan je doorklikken naar een formulier voor teruggave. Je krijgt binnen iets van een maand je geld terug.
Dit geldt alkeen voor losse tickets niet voor pakketreizen

Succes. Laat even weten of het gelukt is

saludos
#116000 door rickenbilly
10 aug 2020, 00:32
Heel verstandig en realistisch van TUI.
Hopelijk dat het volgend jaar wel op gang komt maar ALLEEN als er een vaccin is.

In Havanna zitten we weer in fase nul; ik heb een keer of 4 in een paladar kunnen eten.
Afhalen is aan mij niet besteed dan kook ik liever zelf of wordt er voor me gekookt!!

Ik zag op de NOS dat het goed weer is in Nederland met volle stranden etc.

Geniet!! Hier zijn de stranden weer gesloten.

groet,

R.
#116007 door Everdine
10 aug 2020, 15:16
Over een vaccin stond er vanmorgen een artikel in de Volkskrant. De pogingen een vaccin te vinden is gericht op het originele Covid19-virus van begin van het jaar. Dat virus is al praktisch weg, en in plaats daarvan zijn er al vijf mutanten.

Dus op een vaccin hoeven we niet te hopen.
Waar dan wel op dat weet ik dus niet, ik volg het nieuws alleen.

Zojuist werd ik gebeld door TUI met de officiële mededeling dat de vlucht van november geannuleerd was. Én mij werd afgeraden voor april te boeken! Wacht eerst maar af, zeiden ze.

Droevige groeten!
#116008 door Robert
10 aug 2020, 15:20
Airco verkopers doen hier gouden business.
Hittegolf.
Restaurants met terrassen die het niet van het tourisme of zakenlui moeten hebben draaien hier als vanouds.
Binnen een week 1000 besmettingen per dag gok ik.
Maar dodental en ziekenhuisopnames blijven verrassend laag.
En.... de meerderheid die ik spreek durft niet of amper op bezoek bij kwetsbare mensen omdat ze weten dat ze zich zelf niet aan de meeste corona regels houden.
Wie weet is er hier binnen een jaar de gewenste groeps immuniteit?
#116009 door hombredecuba
10 aug 2020, 16:19
Als die immuniteit zou werken zou dit uitendelijk zijn vruchten moeten afwerpen in het zwaar getroffen Zuid Amerika en de VS.
El futuro dice.....
#116010 door hombredecuba
11 aug 2020, 08:29
Ik hoop ook dat er snel een vaccin is. Maar ik ben bang dat het nog jaren gaat duren voordat er een veilig vaccin is. Ik denk wel dat de middelen om deze ziekte onder controle houden beter zullen worden zodat er minder mensen op de IC terecht zullen komen.