Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz 

#105469  door Tijn

viewtopic.php?t=14434

Maar van "er eventueel voor willen betalen" word ik, als content creator, altijd wat verdrietig...

#105472  door Pieterklu

Wen er aan Tijn dat dat de echte wereld is. Of je het leuk vindt of niet.
De kopieer, dupliceer, leen, gebruik en jatmaatschappij.

Geen respect en waardering meer voor intellectuele producties van de geest. Vroeger bracht het geestelijk eigendom de schrijver geld in het laatje. Tegenwoordig moet je je recht kennelijk afdwingen.

#105475  door Tijn

Ik weet het Pieter,

Ben er dan ook al aan gewend en vind het meestal een compliment als een van mijn geestelijke vruchten opduikt op een torrent site...
Maar de mentaliteit erachter maakt me nog steeds een beetje verdrietig :-)

#105478  door Tijn

@Harriette,

Prijsvorming is geen democratisch proces en heeft met (perceptie van) waarde te maken.

#105479  door sandersh

Deftige tekst, Tijn. Wat bedoel je eigenlijk? ..'Prijsvorming is geen democratisch proces'.. Dat betekent dat jij bepaalt dat jouw pdf'jes E 69,- kosten en daarover geen inspraak mogelijk is. Dus kan je achteraf ook niet gaan zitten meesmuilen wanneer het niet daverend verkocht wordt, Tijn.

..(perceptie van) waarde.. Komt vast uit een: Hoe-verkoop-ik-gebakken-lucht- cursus. Zeker wanneer je bedenkt dat het uitstekend geschreven e-book 'De ritselaars van Havana' voor E 9,90 verkocht wordt.

#105480  door Tijn

Inspraak is altijd mogelijk Harriette, dat heet dan onderhandelen. Maar we leven in een wereld dat de creator van iets (en ik zeg niet dat ik dat in dit geval ben) de vraagprijs mag bepalen.

Snap je opmerking over meesmuilen niet echt.

Ritselaars van Havana is inderdaad een prima boek. De schrijver speelt CubaConga op niveau 4 tot 5 en dat is al best aardig!

Hoe specifieker de informatie, hoe waardevoller hij is voor steeds minder mensen.

#105481  door sandersh

Is dat wel waar? ..'Hoe specifieker de informatie, hoe waardevoller hij is voor steeds minder mensen'..
Hangt erg van het onderwerp en de manier van presentatie af. Als een hoogleraar voedingsleer een boeiend, doorwrocht stuk schrijft over obesitas is dat voor heel veel lezers interessant. Of wat denk je van onderwerpen als: fobieën, echtscheiding, discriminatie, bi-polariteit?

#105482  door Tijn

De onderwerpen die jij noemt als voorbeeld, zijn typisch "groot publiek" (of zouden het moeten zijn).
En dan valt nog te bezien wat voor (kennis)voordeel de lezers krijgen tov de mensen die het niet gelezen hebben.

Kijk, dit is bijvoorbeeld een specifiek boek voor een specifieke (kleine) doelgroep dat een behoorlijk voordeel voor de lezer oplevert: http://www.amazon.com/Swaps-Practice-Pr ... ased+swaps

#105483  door sandersh

Inderdaad, dat Swap gedoe interesseert mij geen klap. (kennis) voordeel??? Net als bij de Gamma? Ik hou hiermee op. Paarlen voor de Zwijnen.

#105486  door Tijn

Paarlen? Waar?
Zwijnen? Wie?