Uitzendingen over Cuba

Moderator: FORUMBEHEERDER

#116388 door Robert
23 okt 2020, 00:49
Nu heb ik sinds een aantal maanden geen tv ontvangst meer dus uiteindelijk maar via mijn half Cubaanse zoon aan netflix gegaan.
Natuurlijk even zoeken of er iets met Cuba op te vinden is, na eerst the walking dead gezien te hebben, en dat blijkt inderdaad zo te zijn. Geen mooie speelfilms als Cuba met Sean Connery of Havana met Robert Redford maar wel een film die ik nog niet kon, wasp network.
Gaat over de Cuban 5. Wie vaker naar Cuba is geweest moet over ze gehoord hebben.
En ook een docu serie genaamd The Cuba Libre story.
Beide kan ik nog niet beoordelen. Van de docu serie heb ik alleen het eerste deel gezien, heb over het meeste gelezen dan wel in boeken dan wel in musea in Cuba (zoals dat over Carlos Manuel de Cespedes), maar zeer zeker erg interessant. Ben benieuwd welke invalshoek de laatste afleveringen innemen.
En de film ben ik nu aan het bekijken, ook veelbelovend.
Edit, film Wasp Network inmiddels gezien en hoewel niet een echt spectaculaire film toch een aanrader.
#116431 door Robert
26 okt 2020, 17:15
Meest uitgebreide documentaire serie over Cuba die ik ooit gezien heb, tot het laatste deel ook niet zeer eenzijdig belicht.
Wel tot het laatste deel dus. Zo zou er nooit enig bewijs zijn geleverd voor betalingen aan Paya, best een boude bewering daar er zelfs een boekje over is uitgegeven met uitdraaien en foto's daarvan.

Zelfs de st Luis en Marita Lorenz kwamen aan bod, Elian en de 5 helden overigens niet specifiek.

Voor wie niet zo bekend is met de Cubaanse geschiedenis is de volgorde film en docu serie éérst de docu-serie en dan de film.
Beide dus zeer de moeite waard.

En over veel specifieke dingen en tijden zijn elders documentaires, en boeken, te vinden zoals de documentaire balseros bijvoorbeeld.
#116441 door Robert
28 okt 2020, 11:39
Hoe werkt dat downloaden?

Overigens is er nog een film over Cuba, Cuba and the cameraman.
Een cameraman die Cuba over 40 jaar af en toe bezoekt en een aantal mensen door de jaren heen volgt.
Ook zeer de moeite van het bekijken waard.
#116442 door Joop_Siroop
28 okt 2020, 13:46
Robert, downloaden en installeren van utorrent op je pc.
Vervolgens ga je naar een site waar je torrents kunt zoeken. Daar zit vaak bagger bij en je krijgt ook redelijk vaak virusmeldingen. Dus openen in ieder geval in een incognito browser en zorg dat je virusbescherming op orde is. Vervolgens zoek je op die torrentsite (bijv knaben.ru) naar de video. Als je op de link van de gevonden video klikt vraagt je browser wat je met dat type link (torrent) wil doen: openen in je net geinstalleerde utorrent.... and bingo.

Gisteren Wasp Network gekeken. Ik wist niet zoveel van de 5 (wel van Los 4) dus voor de achtergrondinfo was de film wel aardig. Een US geproduceerde film zal er waarschijnlijk wat anders eruit zien. Puur als film vond ik het minder. Waarom nou Penelope Cruz in een van de hoofdrollen (hoewel haar Cubaans aardig klonk) en niet een Cubaanse actrice. Ana de Armas is beeldschoon, dat dan weer wel. En Fidel kwam allesbehalve staatshoofdelijk over (eerder als een verwarde activist).
#116443 door Robert
28 okt 2020, 21:00
Ok bedankt, net zoiets dus als ik jaren geleden deed met emule en een andere waar ik de naam al van ben vergeten.

Op youtube staat een film over balseros (90 millas), ook geen geweldige film, the wasp network is een meesterwerk vergeleken met deze, en ook niet informatief. Maar wellicht voor de liefhebber.
https://youtu.be/GJC-vfodASA
#116455 door Robert
06 nov 2020, 00:29
Vanaf 14 november komt op netflix de film 'verliefd op Cuba', ik heb hem dus niet gezien alleen slechte recensies over gehoord.