Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz 

Algemene thread. Hier dus niet de aanbiedingen.
 #117352  door hombredecuba

Tui schrapt pakketreizen in Juli en Augustus naar Cuba,Jamaica,Mexico en Florida.

Als ik de laatste berichten omtrend corona op Cuba lees,moet ik nog zien of in Cuba dit jaar de toeristen stroom nog op gang komt.
 #117358  door Ukraina

Dan missen ze wel de Delta variant en alle andere varianten die de lieve vreedzame koffiedrinkende niet-gevaccineerde toeristen naar hun zo geliefde eiland mee kunnen nemen...
Ach zoals het hier gaat verwacht ik binnenkort een nieuwe (jongeren) golf.
Wij hebben recht op vakantie! (You Gotta) Fight for Your Right (To Party!)- Beastie Boys

Zoals Ilja Pfeijffer zo mooi schreef: En de toeristen zullen komen, want ze moeten uitrusten van anderhalf jaar stilzitten in huis. 8)
 #117361  door Robert

Op de website van Tui, https://www.tui.nl/p/vakantie/cu , valt te lezen dat je naar Cuba kunt met het vliegtuig of de auto. Ben benieuwd wat voor auto ze hierbij in gedachten hebben?
Vanaf 7 september bieden ze tickets en pakketreizen aan naar Varadero. Tickets vanaf € 699,-
 #117538  door Rinie Jansen

De laatste maanden schuift de beschikbaarheid bij TUI van zowel pakketreizen als losse vliegtickets steeds een maand op. Op dit moment kun je boeken vanaf eind december 2021. Maar alleen pakketreizen tegen hoge prijzen en alleen Varadero. Geen losse vliegtickets beschikbaar. Losse tickets wel via andere maatschappijen; bijvoorbeeld Condor.
Cuba kleurt nog steeds oranje op de kaart van BZ; dus alleen noodzakelijke reizen. Ik ben zeer benieuwd hoe de situatie na november zal zijn als het grootste gedeelte van de Cubanen is gevaccineerd.
 #117539  door ginny in cuba

Ik kreeg vandaag bericht dat per 15 november alles weer open gaat in Cuba ondanks dat bepaalde regio's nog hoge cijfers hebben. Ze gaan er van uit dat dan bijna iedereen volledig is gevaccineerd .
De prijzen bij Tui zijn erg hoog voor Cuba vergeleken met 2019 .
 #117540  door Robert

Goedkoopste retour tickets die ik tegenkwam bij zoeken tickets ams - hav voor (eerder dan.. ) 15 november 449 en vanaf 15 november 688 , beide met iberia via Madrid.
Naar Holguin is bijna niets en helemaal niets voor een enigszins redelijke prijs,
 #118234  door NicodeVries

Weet iemand of dit inmiddels weer het geval is? Wordt er door TUI weer naar Cuba gevlogen?

Hun eigen dingen zijn een beetje onbetrouwbaar. Vorig jaar zouden we naar Gambia en volgens TUI vlogen ze gewoon maar dat bleek toch niet zo te zijn en uiteindelijk zijn we naar Canarische Eilanden gegaan.
 #118236  door Rinie Jansen

Vorige week nog geboekt via Tui.be vanaf Brussel, maar kan ook bij Tui.nl vanaf Amsterdam. Wel jammer dat ze (nog) niet op Holguin vliegen. Nu alleen Varadero.
Condor.com vliegt wel op Holguin, maar dat is vanaf Frankfurt.

Let op: Voordat je terug op Brussel landt, moet je online een Belgisch PLF (=inreisformulier) invullen (max 6 mnd van te voren) . Hieraan zijn vaccinatievoorwaarden verbonden. Kun je dus het beste ruimschoots voor je vertrek al regelen. Zie https://www.info-coronavirus.be/nl/plf/
 #118499  door renier1045

ik ga regelmatig naar cuba toe meestal om de 3 of 4 maanden maar er veranderd steeds iets als je het land in komt.
je hoeft nu op dit moment geen pcr test meer te doen en ze vragen er ook niet naar.
weet iemand hoe ik het beste zo dicht mogelijk in de buurt van Las Tunas of het liefste Amancio kan komen met een vliegtuig
hartelijk bedankt voor alle hulp die ik krijg
 #118502  door Estrella

weet iemand hoe ik het beste zo dicht mogelijk in de buurt van Las Tunas of het liefste Amancio kan komen
Tuifly.be : Brussel-Varadero + huurauto.
Tui.nl : Amsterdam-Varadero + huurauto.
Condor.com : Frankfurt-Holguin + huurauto.
Huurauto via Cubana.rent (Nederlands) of NovelaCuba.com (Frans bedrijf/Engelse taal + Frans + Spaans), maar kan vaak ook ter plekke. Huurauto's zijn erg duur.
Alternatief voor auto is de plaatselijke busdienst. Heb ik nog nooit gedaan, maar er is op dit forum wel wat over te vinden.