Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#98761 door Francin Dolman
18 mei 2012, 13:47
Dag Cuba-gangers,

Ik zou heel blij zijn als iemand me hierbij kon helpen:

Als ik een sms stuur naar Cuba, krijgen sommigen hem wel, maar anderen niet.
Waar kan dit aan liggen?

Ik heb al moeite genoeg gehad met het uitvinden welke provider een sms-contract heeft met Cubacel, en kan nu wel sms-berichten ontvangen (als de zender +31 voor het nummer zet, en niet 00 31 zoals ik dacht).

Alleen blijkt nu dat niet iedereen mijn sms ontvangt.

Bedankt voor nuttige info!

Sal2,

Francine

#98763 door jorn2jorn
18 mei 2012, 17:41
Wij hebben het omgekeerde probleem: vodafone wil niet alle sms'n ontvangen. Kpn wel.
Om sms naar cubacel te versturen kan ik je Cuballama.com aanraden. Komt op 0,05 ct per sms. Wel moet je eerst tegoerd kopen met je credit card. Bellen via cuballama kan ook maar is erg omslachtig. Sms'n naar Cuba daarentegen gaat perfect via hun site. Succes.

#98764 door jorn2jorn
18 mei 2012, 17:43
Wij hebben het omgekeerde probleem: vodafone wil niet alle sms'n ontvangen. Kpn wel.
Om sms naar cubacel te versturen kan ik je Cuballama.com aanraden. Komt op 0,05 ct per sms. Wel moet je eerst tegoerd kopen met je credit card. Bellen via cuballama kan ook maar is erg omslachtig. Sms'n naar Cuba daarentegen gaat perfect via hun site. Succes.
#98904 door Francin Dolman
04 jun 2012, 06:07
Jammer genoeg heb ik nog geen reactie gekregen over mijn vraag bovenaan.

Het is niet zo dat een Cubaanse ontvanger beweert niets ontvangen te hebben om zo niet een sms terug te hoeven sturen (wat best kan omdat het zo duur is).
Ik heb mailcontact met een echtpaar, en een sms naar zijn toestel komt wel aan, een sms naar haar toestel niet. Ze zeggen een zelfde prepaid te hebben, met beiden genoeg saldo er op. Het is in Cuba namelijk zo dat als je geen tegoed meer hebt, je ook niks meer kunt ontvangen, wat bij ons dus anders is - ook zonder tegoed kun je hier nog gebeld of ge-sms-t worden.

Overigens heb ik ontdekt dat er alleen sms-verkeer met Cuba mogelijk is als je een KPN-provider hebt, dat schijnt de enige te zijn die ook een sms-contract met Cubacel heeft.

Dus nog eens: heeft iemand antwoord op mijn vraag?

Salu2,
Francine
#98907 door Francin Dolman
04 jun 2012, 10:08
Dag meneer/mevrouw Lebbink,

Naar eentje 2x, naar eentje 5x, en die ontvingen dus niks. Naar twee anderen ook, maar die krijgen ze wél.

Raadselachtig toch?

Salu2,

Francine

PS - de CD van Juan Luis Guerra was mijn allereerste salsa-CD "back in the nineties"! Ik heb 'm (Guerra, niet de CD!) ook eens gezien in Rotterdam, en hij schijnt in augustus weer op te treden in Hoogstraten, bij de Antilliaanse Feesten Hoogstraten
#98922 door Francin Dolman
06 jun 2012, 17:05
Door de reactie van meneer/mevrouw Lebbink heb ik het nog eens geprobeerd: een sms sturen naar een vriendin van me, die tot nog toe niets ontving, terwijl haar man ze wél kreeg. En hiep hiep hoera, nu kreeg ze 'm wél!!

Samenvattend: een sms kan niet aankomen
* als de Cubaanse ontvanger geen beltegoed heeft
* als-ie toevallig naar Mars gestuurd wordt of zoiets
en verder bestaat altijd de mogelijkheid dat men zegt niets ontvangen te hebben omdat het terugsturen van een sms voor hen zo duur is. Dat kan dus best het geval zijn bij degene aan wie ik al 5x een sms gestuurd heb.

Iedereen bedankt voor de tips!
Volgende week ga ik naar Havana, en dan zie ik iedereen weer.
Salu2,
Francine

#98972 door dalby
14 jun 2012, 13:26
straf, ik krijg altijd delivered, na deze post vraag ik me af of ze wel degelijk altijd delivered zijn... en inderdaad als ik niet kan bellen krijg ik ook geen antwoord.. van het bellen weet ik al dat de andere kant dan niet genoeg krediet heeft