Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#91931 door jetje
17 nov 2010, 11:26
Hallo allen,

Weet iemand wat het kost voor een cubaan, om een email te versturen naar Nederland, via correadecuba?
En klopt het dat als ik een sms naar cuba verstuur, dit alleen mij geld kost en niet de ontvanger?
Dank voor jullie reacties

Jetje

#91932 door Kefke04
17 nov 2010, 12:13
van de email weet ik niet.

bij een sms betaald de ontvanger niet, ook bij een ikomend internationaal gesprek, betaald de ontvanger niets.

bij een inkomend nationaal gesprek betaald zowel de ontvanger als de beller. (compleet gek eigenlijk)

#91937 door jorn2jorn
17 nov 2010, 17:35
E-mail gaat meestal via bekenden die via hun werk beschikking hebben over een internet verbinding. Op de kantoren van etecsa kan het neem ik aan ook nog steeds. Daar kostte het ooit 1 dollar per (handgeschreven) pagina. Alles werd voor je overgetypt. Als je echt toegang wil hebben tot internet, koop je een kaartje voor een half uur, kosten 6 cuc. Dan kan je je eigen webmail bekijken en versturen. Dit is natuurlijk maar voor heel weinig cubanen betaalbaar. Daarom zijn er ook nog enkele andere plekken, waar het goedkoop kan, maar daar moet je dan wel erg lang voor in de rij staan.
Overigens is het web in cuba vreselijk traag, E-mails doen er soms een dag over voor ze aankomen.
Laatst bijgewerkt door jorn2jorn op 17 nov 2010, 17:37, in totaal 1 keer bewerkt.

#91938 door quelindaescuba2000
17 nov 2010, 17:36
Naast veel tijd voor het in de rij staan en wachten tot je aan de beurt bent en de slechte verbinding weet ik de prijzen van het postkantoor niet. Wel weet ik dat als je moet gaan internetten in een hotel om een mail te versturen dit zeer prijzig is en vooral voor Cubanen.

#91944 door elmister
17 nov 2010, 21:14
In Habana Campo (Buiten Habana)
Als je de email via een particulier verstuurt is dat 10 Pesos Cubanos (MN) 1 CUC is 25 Pesos Cubanos (MN). Zowel ontvangen als versturen is 10 pesos.

In Habana ongeveer een Cuc per mail.

Groeten.

#91945 door morenita
17 nov 2010, 21:16
Mijn zwager stuurt ons via MMS berichten foto's en videos. het kost hem heel weinig. Hij heeft een mobiele telefoon via Cubacel. Hartstikke handig en leuk

#91948 door Eddy77
18 nov 2010, 01:41
Je betaalt bij correodecuba voor de tijd dat je berichten verstuurt, tarief weet ik niet precies, volgens mij moet je rekenen op iets van 0.50cuc per bericht als je een beetje vlot typt. Het is in elk geval een stuk goedkoper dan internet, maar er staan idd vaak rijen.
Internet kost op meeste plekken 6cuc per uur.

#91949 door Joop_Siroop
18 nov 2010, 08:02
tegenwoordig kunnen Cubanen ook al vaak voor 1Cuc een uur internetten. Of bij
iemand die een verbinding heeft of bij een "officiële" verbinding waar niet
gesurfed kan worden, enkel mail.

#91960 door salsalieve
18 nov 2010, 17:14
Bij Etecsa is het tarief 6 CUC voor een uur er zijn hotels waar je kaarten voor een half uur kunt kopen (komen van Etecsa maar daar kun je ze dan weer niet kopen) die zijn dan 3 CUC (tarieven september 2010) Het is inderdaad goedkoper als je bij een particulier terecht kunt. Ik ga in Santiago altijd bij mensen aan huis en daar betaal ik 1 CUC per half uur. Maar dat moet je dan toevallig weten. Het lijkt me dat Cubanen dat vrij gemakkelijk te weten kunnen komen, ik heb het ook van een Cubaanse vriendin gehoord die daar weleens ging internetten. Volgens mij valt het tegenwoordig wel mee met trage lijnen. Ik chat regelmatig via de mail met een vriendin die thuis email heeft als we tegelijkertijd online zijn en dat werkt prima.