Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#88869 door jorn2jorn
11 mei 2010, 18:45
Hoe en wanneer is nog niet duidelijk, maar het komt er aan of is er al! Volgens radio Bemba kan je nu al voor 10 cuc prepaid internetten via je eigen mobiel. Zonder restricties, voor iedereen. Zou het eindelijk zover zijn? Een paar uurtjes surfen heeft mij in ieder geval nog geen informatie opgeleverd, dus als iemand meer weet... laat t horen!
Naar t schijnt levert Etecsa, cq cubacel, de staat een aardig centje op. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat ze hun winkeltje gaan uitbreiden. Ook de tarieven voor mobiel bellen gaan omlaag.
Cuba heeft nog erg weinig mobieltjes per hoofd van de bevolking, zelfs veel minder dan Haiti! Daar wil men kennelijk iets aan doen, en tegelijk meer inkomsten genereren. Maar vrij toegang tot internet, dat zou toch een enorme stap zijn.
Nou kom op Iphone-bezitters, schrijf eens een berichtje op het cubaforum als je in Havana bent aangekomen, of een leuk filmpje van de markt of zo. Dan weten we echt of het werkt!

#88874 door Tony Cuba
12 mei 2010, 08:36
Ik heb nog niets gehoord,maar ben heel benieuwd.

#88925 door jorn2jorn
14 mei 2010, 06:52
Ik kreeg een teleurstellend antwoord van Cubacel:

Es un placer para la Vicepresidencia de Servicios Móviles saludarle y aprovechamos la ocasión para comunicarle que no brindamos el servicio para acceder a internet desde los móviles.

Lamentamos no poder satisfacer su solicitud.