Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#82585 door angela2009
20 aug 2009, 20:59
ik wil graag een brief met meerdere foto's verzenden naar iemand die ik heb leren kennen in villa clara , santa clara . Ik lees veel verschillende meningen hier over de post bezorgingen door het land, en zou daarom graag iets willen lezen over de zendingen in deze streek.

alvast bedankt!

#82603 door quesosino
21 aug 2009, 14:02
Alle brieven die meer dan 1 A4-tje, foto's of documenten, ed. bevatten worden door de douane bekeken. Ook later worden ze door de postbeambes en bezorgers tegen het licht gehouden. Als ze er niet doorheen kunnen kijken dan denken ze dat er mogelijk geld in zit. Ze maken ze dan open en gooien de brief daarna weg. Als ze hem nou gewoon geopend zouden verderbezorgen zou dat nog niet zo erg zijn.
Alleen luchtpostbrieven die op dun papier zijn geschreven, die kun je tegen het licht aan houden en dan zien ze dat er niets in zit.

Ik heb zeker 10 brieven gestuurd met foto's en documenten, ze zijn geen van alle aangekomen. Zelfs een open brief met foto's verdween.
Ook een enkele luchtpostbrief is nooit aangekomen, was zeker teveel moeite om in het verafgelegen dorp te bezorgen.
Het lijkt wel dat hoe verder van Havanna weg hoe slechter de postbezorging wordt.

Wil je het zekere voor het onzekere dan kun je sturen met DHL, is heel kostbaar, ca 80 euro per brief.

Andere zekere mogelijkheid is : meegeven met een forumlid.

Gewoon luchtpostbrieven schrijven gaat wel goed, duurt echter minstens 3 weken voordat het aankomt.

Tot slot, zoek op dit forum naar verhalen over postbezorging en trek je eigen conclusie.