Contact met het thuisfront vanuit Cuba
#116207 door Robert
17 sep 2020, 23:49
Eigenlijk denk ik dat als zelfs jij het momenteel niet meer weet het gewoon onmogelijk is.
Maar er komen toch nog wel schepen aan met post? Wat gebeurt daarmee, is er nog postbezorging in Havana?
Wellicht contact opnemen met een scheeps rederij die Cuba nu nog aandoet?
Of desnoods,
https://www.amazon.in/b?ie=UTF8&node=16068806031
Misschien daar eens iets niet te duur bestellen en kijken of het aankomt? Zou ook handig kunnen zijn voor in de toekomst.
En ik kwam ook een bedrijf tegen op diariodecuba die via Amazon in de VS pakketten verstuurd naar Cuba, maar inderdaad natuurlijk weer geen medicijnen en op 12 blikjes tonijn voor 85usd zit je natuurlijk ook niet te wachten.
#116208 door Pieterklu
18 sep 2020, 11:35
Uit medemenselijkheid zou je ook een geste mogen verwachten van de Cubaanse ambassade, zeker als het gaat om residenten. Neem toch aan dat diplomatieke post c.a. verzonden wordt.
#116209 door Tijn
18 sep 2020, 12:43
Pieterklu schreef:Doe de Quotecursus!

Mijn medicijnen liggen op de ambassade, 600 kilometer verderop. Kan er niet heen en ben een oplossing aan het zoeken.

Uit goede bronnen (mijzelf, Rick en Billy) weet ik dat de ambassade medewerkers medicijnen meegenomen hebben. Op persoonlijke titel want ze mogen niet in de diplomatieke post...
#116219 door Tijn
21 sep 2020, 12:33
hombredecuba schreef:@Peterklu. Lees ik het nou goed? "medemenselijkheid" van het communistisch regime op Cuba????

Ik heb jaren illegaal bij een familie gewoond met medeweten van het ministerie van justitie die mij vertelden: 'Dit is menselijkheid en dat is op Cuba belangrijker dan legaliteit... '
#116220 door hombredecuba
21 sep 2020, 17:29
@tijn. Dat is leuk voor jou. Maar wat te denken van 60 jaar onderdrukking. Dessidenten die naar strafkampen en gevangenissen werden verbannen. Mishandelingen van andersdenkende. Honger en ellende voor de Cubaanse bevolking tot op heden Deze mensen hebben het menselijk gezicht van de Castro's nooit gezien. Ze waren medogenloos als het ging om tegenstanders. Zelf nu durven Cubanen geen kritiek te hebben op Castro of het regime.....
#116221 door Tijn
22 sep 2020, 12:22
@hmbredecuba
Maakte enkel een opmerking over menselijkheid en gaf daar een voorbeeld van... Gezien jouw discussies hier op het forum wil ik het daar verder bij laten...
#geenzinindatgezeik
#116225 door ginny in cuba
22 sep 2020, 19:12
We dwalen weer af van het onderwerp,@hombredecuba we weten nu jou standpunt wel wat betreft het regiem.En dat je geen tegenspraak duld. Graag eens een ander geluid en misschien een bijdrage aan het probleem/vraag.
#116228 door hombredecuba
23 sep 2020, 09:06
Het is opvallend dat speciaal de forumleden die op Cuba wonen moeite hebben met kritiek op het communistisch regime op Cuba. Durven jullie geen kritiek te hebben op het regime? Of staan jullie achter het regime? Zolang ik op dit forum mijn bijdrage lever zal ik het regime en het communistisch systeem blijven veroordelen en het schenden van mensenrechten aan de kaak stellen. Niemand hoeft mijn bijdage te lezen of het met mij eens te zijn. Maar bedenk wel; "Wie zwijgt stemt toe".
Als sommige forumleden mensenrechten en onderdrukking 'gezeik' noemen is dat heel triest.....
#116229 door Robert
23 sep 2020, 09:37
Het is opvallend dat je niet wilt schrijven wat jouw omslag teweeg heeft gebracht hombre!
Persoonlijk blijf ik denken dat het zoiets is als een illegaal gebouwd huis wat in beslag is genomen en waar nu een agent of sociaal werker in woont. Jij hebt er persoonlijk veel werk in gestopt en het is, in jouw ogen, onterecht in beslag genomen.
Ja ik blijf in deze ook in herhaling vervallen, net zo irritant als jou schrijven van de laatste tijd waarschijnlijk. Overal en iedereen erop willen wijzen hoe slecht alles opeens is en niemand mag ook maar iets positiefs schrijven.
Indertijd hoorde ik meer van zulke verhalen, zelfs bij het dorp waar "wij" een huis hadden. Italiaan laat mooi huis bouwen zonder het benodigde papierwerk. Huis klaar, agent heeft huis nodig, huis in beslag genomen.
Maar de vraag hier blijft, zijn de medicijnen al aangekomen dan wel onderweg?
#116230 door hombredecuba
23 sep 2020, 10:51
@robert. Nee,niets van dit alles. Het huis is volledig legaal met alle papieren en we zijn nog steeds aan het bijbouwen/verbouwen en hebben de volledige medewerking van de bouwinspecteur. Het is een plaatje geworden.
Je kan trouwens teruglezen waarom ik deze omslag heb gemaakt.
Je hebt het waarschijnlijk niet gelezen omdat je het te druk hebt met de aankomst medicijnen....
#116236 door rickenbilly
23 sep 2020, 19:24
hombredecuba schreef:Je hebt het waarschijnlijk niet gelezen omdat je het te druk hebt met de aankomst medicijnen....

In elk geval 1 iemand die zie drukt maakt over 'onze' (R+B) mediciinen.
Enig teken van meelevendheid kan ik bij jou helaas niet bespeuren en inlevingsvermogen en genuanceerd denken evenmin.
Je bent nu even kortzichtig bezig als voorheen alleen nu in het 'andere' kamp. Niks verandert dus!

Wat het maar zo simpel als jij klaarblijkelijk denkt.

Het is net als mensen die stoppen met roken; eerst fanatiek vrijheid van roken opeisen en daarna de grootste antirook held uithangen.

Ga je goed Hombre.

groet,

R.
#116237 door Jan Almeida B.
23 sep 2020, 19:48
Ik zoek ook een pakketje (en meer) naar Cuba te sturen. Op dit moment is er echter GEEN mogelijkheid om vanuit Nederland een brief of pakketje naar Cuba te sturen. Dat is niet omdat er geen schepen/vliegtuigen die kant uitgaan, maar omdat de dienst (verzenden van brieven en pakketjes) momenteel door geen enkele firma wordt aangeboden.

DHL: Cuba is het enige land waar DHL niet actief is: status update DHL

In Spanje is er een firma die wel nog brieven en pakketjes voor particulieren naar Cuba vervoert: BlueCargo. Maar dan moet je over een relatie in Spanje beschikken. In Cuba is er geen verdeling van buitenlandse brieven en pakketjes. Ze moeten in Havana worden afgehaald.

Het is moeilijk. :?

nb.: wat opvalt is dat er praktisch geen enkel vliegtuig nog aankomt of vertrekt in Cuba. Nooit eerder zo duidelijk gezien!
#116240 door hombredecuba
23 sep 2020, 20:36
@rickenbilly. Bedankt voor je zorgen maar het gaat heel goed met hombre.
Door met jou mee te leven krijg jij je medicijnen niet. Dan moet je toch echt bij Castro zijn....zij zijn verantwoordelijk voor deze chaos.....
#116243 door havanalover
23 sep 2020, 23:23
@ jan A. antwoord op116224
Mogelijk heb je gelijk . Ik Ben al wat jaren op het forum en zie situaties zich herhalen met andere personen en andere toestanden en heb steeds minder zin in dat "gezeik" alhoewel het op Cubaforum nog meevalt . Ik herinner mij Cubamania forum waar gestalkt werd en het bloed van het scherm droop (+/- 15jaar geleden) gelukkig zijn wij zover niet.