Wel of niet inenten, ziekenhuizen en medische vragen
#67912 door janmariel
28 jun 2007, 17:16
Ik ben tijdens een vakantie eens vreselijk geteisterd door lama. Nergens een kroeg (die ik qua hygiene) vertrouwde. Echt een kroeg. Gelukkig werd ik geholpen door iemand met Dental Spam in zijn rugtas. Perfect. Een noodvulling die je zelf kunt plaatsen en allerlei spullen om te ontsmetten. Genoeg steriele spullen die een tandarts of die je zelf kunt gebruiken. Een must voor reizigers. Terug in Nederland ben ik op zoek gegaan naar een dergelijke spam, maar geen winkel die ze verkoopt. Na lang zoeken eindelijk gevonden en gelijk een aantal ingeslagen, ik ga nooit meer op vakantie zonder! Dus een tip! Neem een dental kit mee!
Ik heb er nog een paar extra, dus neem contact met me op als je er een wilt!

Groetjes Jan

#67919 door brel
28 jun 2007, 20:27
janmariel , je bent een echte verkoper ;

#67921 door janmariel
28 jun 2007, 20:31
Hahaha,
joh, ik ben door schade en schande wijs geworden en wil als echte buitensporter, en geen verkoper, anderen mijn leed besparen.
Ik heb er toevallig een paar over en ik ben ongeveer 3/4 jaar bezig geweest om ze te vinden. Lekker makkelijk voor een ander dus.
Vandaar.

Groetjes Jan

#67922 door PapiChulo
28 jun 2007, 20:44
een eenvoudige (halfjaarig) controlebezoek bij je tandarts kost je slechts 17.95€ of zo en voorkomt groter lijden.... ;-)

#67925 door janmariel
28 jun 2007, 20:48
Uiteraard, maar door vliegen (drukverschil enzo), kunnen vullingen los gaan zitten. En daar kun je van tevoren niets aan doen. Het kan altijd voorkomen dat je gebitsproblemen krijgt, ookal ga je trouw ieder half jaar, zoals ik en vele anderen.

#76332 door Elisabeth
04 sep 2008, 09:57
Jan Mariel, ik vind dat je volkomen gelijk hebt. Ook mij is het een keer in het Oosten van Cuba overkomen en ik werd echt stapelgek van de pijn. De tandkliniek in Santiago heeft me weliswaar een recept voor Cubaanse antibiotica gegeven maar dat spul was kennelijk een placebo.

Pas in Havanna was er in de internationale apotheek een fatsoenlijke antibiotica te krijgen.

Jouw tip is dus goud waard!

#76334 door carino
04 sep 2008, 11:42
In Santiago is een prima Clinica Internacional die ook tandats diensten verleent.
Aan de rotonde aan het einde van Av. Garzon vlakbij Hotel Las Americas.

#76342 door Elisabeth
04 sep 2008, 16:48
Weet ik Cariño, maar deze kiespijn is al wat langer geleden, namelijk in 1997. Mijn toenmalige nog-novio kende helemaal geen internationale kliniek als die toen al bestond? Geen idee.

In ieder geval werkte een nicht van hem in de tandartskliniek dicht bij de Moncada en ben ik daar dus beland. Ik moet zeggen, ook in latere jaren ben ik nog wel voor eenvoudige behandelingen bij haar geweest en had daarover niet te klagen. De laatste keer in 2006 kwam er helaas net bezoek van de directrice van de Clinica Internacional en die vond het helemaal niet leuk dat ik niet naar haar kliniek was gegaan. Daar hebben we nog een partijtje over staan bekvechten, dwz. over de rekening...

#76356 door Wim
05 sep 2008, 09:14
Hoe kwam je daar achter Joop...??, wel komisch je commentaar :lol: :lol:

#76364 door Joop_Siroop
05 sep 2008, 13:30
Er hing een spam luchtje aan het bericht.
Dus even Googlen en daar kwam ik 'm meteen tegen.