Wel of niet inenten, ziekenhuizen en medische vragen

#56623 door carino
30 mei 2006, 11:37
we duimen voor je :D

#85558 door Deanne
03 jan 2010, 18:34
Hallo,

Kennen jullie mensen die deze operatie hebben ondergaan en ook echt weten of hun gezichtsveld hetzelfde gebleven is?

Ik heb retinitis pigmentosa en mijn arts zei dat ik beter niet naar Cuba kon gaan omdat het niet wetenschappelijk bewezen was?
Maar nu lees ik verschillende berichten op internet die wel positief zijn.

Zouden jullie me anders willen mailen? Of een privebericht?

Groetjes Deanne

#85559 door Cubaonmymind
03 jan 2010, 19:23
Ik las net dit stuk. Er zijn links bij....Mogelijk krijg je dan contact met deze mensen. Succes !
=====================================

Onze zoon Jari Visser (9 jaar) is geboren met het syndroom van Bardet-Biedl. Deze zeldzame aandoening (slechts 1 tot 2 geboortes per jaar in Nederland) heeft diverse kenmerken (klik hier voor verdere uitleg) waaronder de oogziekte Retinitis Pigmentosa, beter bekend als kokerblindheid. Volgens doktoren in Nederland (en de rest van de Westerse Wereld) is Retinitis Pigmentosa niet te genezen, echter in Cuba is er een kliniek waar d.m.v. diverse therapieën en een oogoperatie een grote kans is de achteruitgang tot stilstand te brengen. Hier zijn we eind-januari 2006 achter gekomen na het zien van een TV-programma op SBS6 (zie dagboek).

Na deze uitzending hebben we direct contact opgenomen met de familie die in dit TV-programma te zien was. Vrij snel daarna besloten om het verder in gang te zetten. Heel erg gelukkig waren we met het feit dat een aantal collega's een actie hadden opgericht om zo veel mogelijk geld op te halen, aangezien de therapieën en de operatie niet vergoed worden door de zorgverzekeraars. In korte tijd had de actie-groep zoveel geld bijelkaar verzameld (klik hier voor alle donaties etc.) dat we in juli 2006 naar Cuba vertrokken. Hier heeft Jari toen de oogoperatie ondergaan en in mei 2007 zijn we weer teruggegaan voor de vervolgtherapieën. Alles is verder terug te lezen in het dagboek en het dagboek vanuit Cuba.

http://members.chello.nl/b.visser16/content.htm

#85560 door Deanne
03 jan 2010, 19:37
Dankjewel.
Ik heb contact met ze opgenomen.