Wel of niet inenten, ziekenhuizen en medische vragen
#39750 door Sony
23 aug 2005, 07:52
Hoi! Ook nog even een vraagje voordat ik wegga! Moet je een muskietennet meenemen of een slaapzak? Al die casas zijn voorzien van beddegoed toch?
AAARGH! Zo'n laatste week werken is helemaal niet leuk, ik heb alleen maar zin om weg te gaan, kijken wat ik allemaal kan meenemen voor de mensen daar etcetcetc! Lakens ed staat op de site om mee te nemen; ik heb genoeg oude lakens, zullen mensen niet beledigd zijn met oude lakens?
Nou ja, ben gewoon een beetje excited (spaanse woord??;-))!

#39752 door Esteban
23 aug 2005, 08:01
Alle huizen hebben beddegoed. Je hoeft niets mee te nemen. Bovendien is een slaapzak veel te warm!
Ik had wel een muskietennet bij me maar heb hem niet gebruikt. Er zijn wel wat muggen in Cuba, maar de plafonds van de huizen zijn vaak erg hoog waardoor het niet makkelijk is om je klamboe op te hangen. Muggenmelk met Deet is een betere oplossing.
Er is trouwens geen Malaria in Cuba dus van 's avonds geprikt worden krijg je "alleen maar" jeuk. :wink:

#39761 door marit
23 aug 2005, 09:25
Vergeet niet de Dengue Esteban, al zal die kans ook wel heel klein zijn.

Ik vond het aantal muggen erg meevallen. Zeker in de steden e.d.
De keren dat ik behoorlijk geprikt was, waren op het strand (al denk ik niet dat dat muggen waren, daar er dan een klein rood stipje achterbleef en pas 1 a 2 dagen later ging het jeuken) en in de bergen tijdens een wandeling.

Dus laat die klamboe maar lekker thuis :wink:

#39762 door Esteban
23 aug 2005, 09:30
Klopt, er is Dengue ("knokkelkoorts") in Cuba. De Dengue-muggen prikken alleen overdag. Om nou met een klamboe over je hoofd over straat te lopen... niet doen. :lol:

#39765 door Donaldo
23 aug 2005, 09:45
marit schreef:De keren dat ik behoorlijk geprikt was, waren op het strand (al denk ik niet dat dat muggen waren, daar er dan een klein rood stipje achterbleef en pas 1 a 2 dagen later ging het jeuken)

Dat zijn volgens mij jejenes, een soort strandmuggetjes/vlooien. In Viñales hadden wij daar ook last van...

#39771 door Cuba-Junky*
23 aug 2005, 10:31
Klopt! heel erg vervelend ... ik heb een keer helemaal onder de prikken gezeten, gék werd ik ervan

#39773 door gero
23 aug 2005, 10:43
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jejeje, jejenes, is het er meer dan één, dan wordt het menens !

Herkenbaar, lekker die korte broek aan en dan:

Afbeelding

Salu2,
Gero
:lol:

#39830 door C@_na
23 aug 2005, 17:42
Neem

Tijgerbalsem mee en smeer als je geprikt bent de bubbels ermee in , jeuk gaat meteen weg!!

Carina

#41413 door Sony
13 sep 2005, 08:58
Carina, dat was echt een goede tip, die tijgerbalsem!

#44059 door Ciske
18 okt 2005, 15:35
Koop je die tijgerbalsem bij de apotheek?

#44062 door Joop_Siroop
18 okt 2005, 16:00
Kruidvat