Wel of niet inenten, ziekenhuizen en medische vragen
#93133 door Zomaar een meisje
27 jan 2011, 18:21
Over een week ga ik weer naar Cuba. Helaas heb ik net nu enorme last van mijn tanden gekregen nadat ik veels te lang niet bij een tandarts ben geweest. Ik ben nu wel geweest, er is een foto gemaakt en gebit gereinigd. Ik blijk 2 wortelkanaalbehandelingen te moeten doen, verschillende gaatjes en gebroken vullingen... Helaas heb ik niet meer de tijd om dit allemaal nu nog te doen voor mijn vertrek naar Cuba.

Ik ben heel erg bang dat ik last ga krijgen van enorme pijn net als ik in Cuba ben. Dat zul je altijd zien. Ik vraag me af of er in noodgevallen wel goede, hygienische tandartsvoorzieningen te vinden zijn. Of ze wel alle materialen hebben.

Wie heeft hier informatie over en misschien tips van goede tandartsen?

Alvast bedankt!
#93141 door JVLebbink
28 jan 2011, 08:45
Hoi meisje,

Ik zou zorgen dat de wortelkanaal behandelingen in ieder geval in Nederland gebeuren. De rest zal vast wel kunnen wachten tot je terug bent.

Als je er veel last van hebt kan je tandarts of noodtandarts je vast wel even helpen. Ik heb al 2x in mijn leven wortelkanaalbehandelingen gehad: Het is geen pretje én in Cuba zou ik het alleen laten doen als ik absoluut geen andere keuze had. Je bent nog in Nederland dus heb je keuze. Ik zou het risico van flink veel pijn niet nemen.

J

#93152 door carino
28 jan 2011, 12:59
Idd, de "gewone" dentista in Cuba zal die kiezen er waarschijnlijk gewooon uittrekken....

#93163 door Elisabeth
28 jan 2011, 19:06
Maak je geen zorgen. Er zijn uitstekende tandartsen in Cuba en de internationale klinieken waar jij sowieso naar toe zou moeten want in de gewone poliklinieken accepteren ze geen buitenlanders hebben ze alle materiaal wat nodig is.

Maar zelfs al zou je als spoedgeval naar een polikliniek moeten omdat er geen internationale kliniek in de buurt is, krijg je ook daar een prima verzorging. Het is allemaal wat oud. Er zijn bijv. geen weggooi-spuiten maar de ouderwetse die worden gesteriliseerd. Ook krijg je in zo'n gewone vokspraktijk geen behandelingen als een luxe-implantaat inzetten maar verder is het best in orde.

Ik ben zelf al enkele keren in zo'n kliniek geweest. Mocht eigenlijk niet maar werd toch gedaan. Zowel tandarts als administratie krijgen dan wat onder de tafel door...