Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz 

Wel of niet inenten, ziekenhuizen en medische vragen
 #117471  door hombredecuba

Terwijl in het verleden het zorgstelsel op Cuba acceptabel was is het nu volledig ingestort.
Gebrek aan apparatuur,medicijnen en andere voorzieningen is Cuba gezakt op de wereld gezondheids lijst gezakt tot een derde wereld land. Elke dag 9000 besmettingen en vele doden. Er is geen asperine te krijgen,laat staan andere medicijnen. Verleden jaar maakte Cuba nog goede sier met het door hun ontwikkelde vaccin. Onbegrijpelijk dat dus de besmettingen zo kunnen oplopen. Werkt hun vaccin wel?
Neem daarbij de economische achteruit gang doordat het toerisme is ingestort is dit de slechtste periode voor Cuba en haar bevolking vanaf de revolutie.
 #117473  door dasilvasolis

Kijk effe naar deze grafiek van covidsterfte in Israel waar iedereen (+60% bevolking )met pfizer is ingeent.
https://www.worldometers.info/coronavir ... ry/israel/
:shock:
Onbegrijpelijk dat de besmettingen (én sterfte) zo op kunnen lopen? Werkt hun pfizervaccin wel?

Saludos

Fakenews en lulkoek past altijd in korte posts. Daarom.is twitter er zo geschikt voor. Hier even wat uitleg

Nb ik geloof zelf dat pfizer een prima effectief vaccin is tegen covid. 19. Alle wetenschappelijke onderzoeken wijzen dat uit. Ook al vind ik het bedrijf een morele schandvlek die geld verdienen belangrijker vindt dan de gezondheid van de mensheid

Dat besmettingen én sterfte stijgt in israel wil namelijk niet zeggen dat pfizer niet werkt.Net zoals de besmettingscurve van Cuba nog niet zegt dat de vaccins niet werken

Ik raad iedereen ten zeerste aan zich als je in nederland bent met pfizer moderna te vaccineren
Ben je in Cuba met abdala ,soberana of met sinopharm voor de cienfuegeros.

En ..... vooral voor jezelf. Uit alle onderzoeken blijkt dat met delta ook gevaccineerden besmet kunnen raken en het virus door kunnen geven. (Met alle vaccins)
De kans dat je op de IC komt of aan covid overlijdt neemt echter aanzienlijk af.
 #117474  door hombredecuba

Ook al beschermt Pfizer niet 100 % , toch is het op dit moment de beste bescherming tegen covid. Wel is het belangrijk dat minimaal 90 % van de bevolking gevaccineerd is. In Israël is nog steeds maar 56% gevaccineerd.
Op Cuba weet niemand de exacte cijfers.
Maar als ik hoor dat er niet genoeg injectie spuiten zijn en dat er geen zuurstof is in de zieken huizen hou ik mijn hart vast.
 #117475  door dasilvasolis

Feitjes

https://www.nytimes.com/interactive/202 ... acker.html

Israel heeft 61% van zijn bevolking volledig gevaccineerd. Niet zo heel veel minder dan Nederland met 63% CONFORM NY TIMES en conform.rivm/parool ca 64.3%
10503429 (60%) die een 2e dosis hebben gehad en ca 750000 janssen met 1 dosis op 17507526 inw. Samen ca 64.3%

Wel veel meer dan Cuba wat volgens de actualisatie van vanmorgen op 37.7% volledig gevaccineerd zit. Reele percentage is nog lager .Enkel iemand die 2 weken geleden zijn laatste dosis heeft gehad wordt als volledig gevaccineerd beschouwd.

Misschien een volgende beschouwing over het thema waarom ondanks vorderende vaccinatie de covidcijfers nog weinig zakken in cuba die wat dieper gaat dan " Het is een communistisch zooitje daar"

Saludos
 #117476  door hombredecuba

Vaccinatie cijfers (RIVM) t/m 5 Sept.2021.
In Nederland 23.1 Miljoen vaccinaties toegediend.
Daarvan zijn ruim 12.6 Miljoen eerste vaccinaties en ruim 10.5 Miljoen tweede vaccinaties.
Naar schatting 85.4 % van alle 18 plussers hebben een eerste vaccinatie ontvangen en is 77.1 % volledig gevaccineerd.
Van iedereen boven de 12 jaar heeft 83.1 % een eerste vaccinatie ontvangen en is 74.3 % volledig gevaccineerd.
 #117479  door Ukraina

Ondanks de zoveelste aankondiging vanhet regime moet ik, zonder enig leedvermaak, constateren dat er nog steeds geen enkel Cubaans vaccin is aangemeld bij de WHO.

https://www.reuters.com/business/health ... 021-07-09/
Cuba says it has a total of five candidate vaccines in the pipeline, with Abdala and Soberana 2 expected to be quickly authorized for emergency use by local regulators and sent up for approval to the World Health Organization.

Controle op de WHO site levert echter geen enkel bewijs:

https://www.who.int/publications/m/item ... e-vaccines
Provides summary tables of COVID-19 vaccine candidates in both clinical and pre-clinical development;
COVID-19 vaccine tracker and landscape 7 September 2021

Abdala noch soberana worden vermeld.
Zou het dan toch "een communistisch zooitje" zijn?
Of juist gesmeerde propaganda?
 #117480  door hombredecuba

Leuk filmpje Joop.
Ik vind dat de vaccinweigeraars nu tijd genoeg gehad hebben om zich te laten vaccineren.
Niet vaccineren is een mensenrecht.
Maar als deze groep het grootste deel van de bevolking gaat gijzelen moet er opgetreden worden.
Dus verplichte APP die gescand gaat worden in openbare gelegenheden.
Deze weigeraars moeten ook als laatste het recht op de IC een bed krijgen.
Maar zij willen geen bed want voor hun gaat dit "griepje" vanzelf over.
 #117484  door Ukraina

Dat schrijfsel heb ik gelezen, heb me rot gelachen, hoe verzin je het! :lol:

Mistte deze ijzersterke opmerking van De Cubaanse minister van Buitenlandse Zaken:
"Wij hekelen de verspreiding van nepnieuws over #Cuba door @CNNEE. Het gebruik van beelden buiten hun context om instabiliteit in ons land over te brengen, schendt de meest elementaire beginselen van de journalistiek en maakt ze tot een instrument in de campagne van haat en desinformatie," twitterde het hoofd van de diplomatie in de Groote Antillen.
http://www.invasor.cu/es/secciones-espe ... vision-cnn
 #117485  door Robert

hombredecuba schreef: 12 sep 2021, 12:45 Leuk filmpje Joop.
Ik vind het wel een geinig filmpje maar gezien wat jij, hombredecuba, verder schrijft en geschreven hebt vrees ik dat je of het filmpje niet helemaal gezien hebt of het gewoon niet hebt begrepen.
De beste man is tegen het verplichten van vaccineren en vindt de ondertekenaars maar ..... wel daar denkt hij niet positief over.