Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#99837 door cengiz
06 aug 2012, 11:11
Hoi mensen,

Na een goede research van 2 weken hebben we vorige week onze vlucht en hotels geboekt en wou deze ook met jullie delen om eventuele tips/tricks te horen...

Als 2 jonge gasten van 24 vertrekken we 18 September vanuit Brussel naar Varadero, we gaan vervolgens naar Havana en blijven hier 2 dagen. Naderhand zullen we via Viazul vertrekken naar Viñales en verblijven we hier in Los Jasmines hotel voor 1 nacht (na een suggestie van vriend) en willen we de heerlijke natuur eens bezichtigen en de volgende dag in de middag willen we terugkeren naar Havana. We blijven dan opnieuw 2 nachten hier en gaan we een auto huren om wat Zuiden van Cuba te ontdekken...

Een eventuele vraag kan volgende zijn: Zullen we verblijf in Viñales 2 nachten maken en tweede deel verblijf in Havana 1 nacht? Om toch wat anders te beleven?

Vervolgens gaan we naar Cienfuegos, Trinidad en Santa Clara en blijven we in elke stad 1 nacht (Casa) en keren we terug naar Varadero en leveren we de auto binnen om zo een weekje te rusten in Melia Las Americas hotel...

De huur van auto plannen we via http://www.havanautos.com/ te doen. Omdat ik hier op forum enkele goede reviews heb gelezen...

Ik hoor graag van jullie...

#99883 door Cubaline
08 aug 2012, 19:18
Hoi,

Van Havana naar Viñales is ongeveer 4 uur rijden.
Verblijven jullie in Havana in een casa particular, of in een hotel? Je kunt in beide gevallen namelijk ook heel makkelijk bij een hotel (bijvoorbeeld het Habana Libre, maar ook bij andere grote hotels) bij de reisbureautjes van Cubanacan alleen een transferticket boeken voor naar Viñales. Kost 12 CUC per persoon, net zoveel als met Viazul. Het handige van het hotel is dat de touringcar je dáár oppikt, dus als je in een Casa vlakbij zit, kun je heel makkelijk naar het hotel lopen en hoef je niet eerst met een taxi naar het busstation van Viazul. Uiteraard rijdt de touringcar langs meerdere hotels, maar dat is gelijk een stukje sight-seeing (vond ik wel leuk), en is er onderweg nog een tussenstop.

Je kunt in Viñales zelf een lokale taxichauffeur inhuren voor ongeveer 15 CUC (prijs moet je wat onderhandelen, ze beginnen vaak met 25 of 20 CUC), en die brengt je dan in één middag naar alle bezienswaardigheden in de omgeving, dus de Cueva del Indio, El Palenque/Cueva de José Miguel, Jural de la Prehistoria, en de uitzichten van beide hotels La Ermita en Los Jazmines (maar daar blijf je al slapen). Het zwembad is overigens ook toegankelijk voor niet-hotelgasten, en ook Cubaanse families uit de omgeving maken hier graag gebruik van.
Als je wat meer van het dorpje en de omgeving wilt genieten zou je ook 2 dagen kunnen blijven.

In Trinidad heb ik nog wel een adres voor een Casa, mocht je nog niets gevonden hebben.

Succes!