Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#98303 door karper
02 apr 2012, 21:59
Dag mensen.

Wie helpt mij even op weg? Ik ga in september a.s. naar Cuba. Helaas heb ik maar 9, hooguit 10 nachten.

Ik heb een paar dingen waar ik rekening mee wil houden:
- 2 dagen Havana leek me leuk
- 2 dagen Trinidad, moet een gezellige stad zijn, waar blijkbaar veel salsa-muziek op straat plaatsvindt
- Ik hou van natuur, met name bergen. Sierra Maestra leek me daarom wel wat. Ik zag daar een hotel bij een waterval (El Salton). Je kan daar kennelijk ook mooi wandelen, hou ik ook van.
- Ik wil ook wel naar een mooi strand. Liever geen massale stranden.

Als ik in Sierra Maestra ben, wat is dan een goede route terug? Liefst eindig ik met een strand.

Ik vlieg met KLM rechtstreeks naar Havana.

Graag jullie advies voor een reisschema van 9 nachten.
Heel veel dank alvast!

Karper

#98304 door HijodelMundo
02 apr 2012, 22:39
Hola,

Ik zou je heel graag helpen met een uitgebreidt schema maar in alle eerlijkheid heb ik daar geen tijd voor.

Wat ik wel zou stellen is dat je met 9 nachten eigenlijk niet helemaal naar de Sierra Maestra moet willen. Je zou het kunnen halen maar je bent dan eigenlijk veel te veel onderweg. Kwa mooie natuur en bergen hou het met je reistijd dan gewoon op Escambray met Topes de Collantes of el Nicho.

Mooi strand en niet te druk, zoek villa las brujas eens op!

Saludos en succes,

Hijo

#98329 door karper
05 apr 2012, 22:02
Dag Hijo,

Dank voor je antwoord!
Dus Escambray biedt ook veel natuurschoon? En dat las Brujas ziet er ook goed uit.

Ik neem aan veel minder toeristisch dan Valadero?

Wat vind je: 2 nachten Havana genoeg of zou ik daar 3 van moeten maken?

Als ik in Havana ben, heb ik dan plezier van de huurauto of zal ik die pas huren als ik uit Havana vertrek?

Weet jij of het vervoer van Havana naar de luchthaven goed te doen is als je de auto weer inlevert in Havana? Of mag je hem ook daar inleveren, ook al haal je hem in Havana op?

Bvd!

karper

#98334 door carino
06 apr 2012, 12:23
Ik ben het met Hijo eens, El Salton is te ver in die 9 dagen.
'T zou kunnen als je een binnenlandse vlucht neemt naar Santiago, maar dan nog.

Trinidad is heel leuk inderdaad. Ik zou daar 3 dagen blijven (incl. reizen).
Ga ook naar het casa de la musica, erg leuk. Kun je ook nog een leuke verkering opduikelen :wink:

Bij Trinidad zijn ook twee stranden:
Playa de Ancon (op een schiereiland).
Afbeelding

en La Boca. (dichter bij de stad en eenvoudiger. Komen meer cubanen)
Afbeelding
karper schreef:Wat vind je: 2 nachten Havana genoeg of zou ik daar 3 van moeten maken?
2 nachten is genoeg vind ik, maar da's persoonlijk.
Als ik in Havana ben, heb ik dan plezier van de huurauto of zal ik die pas huren als ik uit Havana vertrek?
Pas als je vertrekt. In havana kun je veel beter een taxi nemen.
Weet jij of het vervoer van Havana naar de luchthaven goed te doen is als je de auto weer inlevert in Havana? Of mag je hem ook daar inleveren, ook al haal je hem in Havana op?
Je mag hem op het vliegveld inleveren, als je het vliegveld kunt vinden (terminal 3) :wink:
Als je dat niet wilt is een taxi het eenvoudigste.

Veel plezier!
#98353 door karper
07 apr 2012, 22:12
Ok mensen

Naar aanleiding van wat reacties is dit mijn concept schema:

8 sept AMS - Havanna met KLM
9 sept Havanna
10 sept Havanna
11 sept Trinidad
12 sept Trinidad
13 sept Trinidad
14 sept Caya Las Brujas
15 sept Caya Las Brujas
16 sept Varadero
17 sept Varadero -Havanna - Naar luchthaven - AMS

In Trinidad zou ik dan de Sierra Les Escambray kunnen bezoeken. Ik las dat je daar mooie wandelingen kan maken met eventueel een overnachting in Haciendo Codina (Je schijnt daar te kunnen slapen onder de veranda of in een tentje. Iemand daar ervaring mee?)
Caya Las Brujas schijnt veel mogelijkheden te bieden voor mooie kleine strandjes
Varadero is gekozen om de laatste dag het wat luxer te doen en de stranden schijnen er mooi en spierwit te te zijn.

Ik zou dolgraag wat reacties krijgen op dit (korte) schema.

Wie helpt mij?

BvD!

Karper

#98357 door Robert
08 apr 2012, 07:22
Zoek / google maar eens op el nicho en toppes de collantes.
Vlakbij Trinidad en je kunt er zwemmen bij een waterval.

#98380 door Robert
11 apr 2012, 18:39
Naar aanleiding van een pb.
Cayo las Brujas ben ik nooit geweest, en Varadero heb ik ook nooit overnacht.
Echter Ik kan mij niet voorstellen dat dat iets is wat je gezien moet hebben.
Wil je wat meer tussen de 'gewone' Cubanen verblijven ga dan voor Cienfuegos. Is een heel leuke stadje.
Trinidad is ook wel aardig en er zijn mooie standen in de buurt.
Maar ik zou voor de huurauto gaan als je vertrekt uit Havana, vertrek vroeg en maak vele stops.
Kom je aan voor 20.00 dan kun je nog prima een casa particular vinden in Cienfuegos.
De dag daarna kun je wat van de omgeving zien en eventueel naar Trinidad gaan.
Laatst bijgewerkt door Robert op 12 apr 2012, 10:51, in totaal 1 keer bewerkt.

#98385 door Eddy77
12 apr 2012, 00:50
Goed idee, Cienfuegos.

Ik zou je auto inleveren in Varadero, daar ga je toch op het strand liggen neem ik aan, je spaart snel 80CUC per dag uit. Er gaat 4 keer per dag een bus vanuit Varadero naar Habana, kost 11CUC, je kan dan op het busstation in Habana een taxi nemen naar het vliegveld, dat kost 20CUC. Voordeel is dat je in Habana niet moet zoeken naar het vliegveld, als je nooit in Habana gereden hebt, is het niet gemakkelijk het vliegveld te vinden als je uit Varadero komt.