Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#98296 door wilbuijn
31 maart 2012, 17:25
Beste Leden,
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet uit kan komen of Cayo Coco/Guillermo de moeite waard is... en hoever het rijden is vanuit Trinidad.
Heeft iemand ervaringen?

Onze rit gaat er ongeveer zo uitzien: (indien dit niets is dan graag!commentaar!!
Havana 3 dgn
Vinales 2 dgn
VArkensbaai 2 dgn
Cenfuegos 1 dag
Trinidad+Ancon 2 dgn
Cayo Coco 2 dgn
Havana 1 dag

Bedankt voor jullie hulp alvast!

#98297 door Pieterklu
31 maart 2012, 22:56
Varkensbaai (krokodillen, Playa Giron) zou je in 1 dag kunnen doen, of je moet daar ook nog een duikdag willen inplannen.

Groetjes,

#98299 door carino
02 apr 2012, 12:13
Idd, Viñales naar Playa Giron is ruim 400 km, dat kost je een dag.
#98388 door Alexandra
12 apr 2012, 11:53
Pas terug uit Cuba en voor het eerst op Cayo Coco geweest: het is er prachtig qua natuur en er zijn idd prachtige witte stranden. Omdat er geen casas particulares zijn (voor zover ik weet) heb ik er voor 't eerst in m'n leven in een all-inclusive hotel moeten overnachten. Een verschrikking, geen Cubanen en geen mooie Cubaanse muziek maar afgrijselijke discoreggaeton bij zwembad en strand vanaf vroeg in de ochtend, geen gezelligheid (zuipende+vretende Canadezen) dus dat nooit meer....
Vanuit Trinidad zal het minstens een uur of 4 rijden zijn naar Cayo Coco.

fijne reis!

#98393 door Eddy77
12 apr 2012, 14:17
'geen mooie cubaanse muziek maar afgrijselijke discoreggaeton.'

Die geschetste tegenstelling is wel erg subjectief.

'Geen gezelligheid (zuipende+vretende Canadezen)'

Als je in bv. Varadero bij all inclusives gaat kijken waar vooral Cubanen komen, zul je precies hetzelfde zien: zuipende en vretende Cubanen. Dat de meeste Cubanen niet aan ongebreideld zuipen en vreten doen, komt niet doordat ze een meer verheven cultuur hebben, zoals vaak wordt geclaimd, maar gewoon omdat ze de doekoe niet hebben om zich elk weekend vol te vreten en te zuipen.
#98394 door mov
12 apr 2012, 14:46
Beste,

Als je net als Alexandra de resorts wil vermijden kan ik je aan een prima casa helpen in Caibarién. Een rustiek plaatsje met een prachtige boulevard. Google maar eens op Caibarién, Cuba!

Als je interesse hebt hoor ik het graag. Ik heb daar enige tijden doorgebracht en dagtripjes gemaakt. Veel goedkoper en leuker naar mijn smaak.

Perfecte tolwegen (dacht 2CUC). Heerlijk rondgestruind en de stranden bezocht naast de hotels. Je hebt wel een auto nodig!

MvG,
mov

#98400 door JVLebbink
12 apr 2012, 18:48
'mooie cubaanse muziek maar afgrijselijke discoreggaeton.'

En reggaeton is extreem populair bij cubaanse jeugd.....

j

#98406 door Encantó
13 apr 2012, 00:55
Cayo Coco,
ben er twee jaar geleden naartoe gereden omdat ik dacht dat het een must was. Na twee nachten volgas terug naar het land gereden. Ik maak de woorden van Alexandra tot de mijne.
Ga inderdaad naar Caibarién zoals mov schrijft.
#98427 door ElenDan
14 apr 2012, 13:11
We hebben onze drieweekse reis afgesloten met drie nachten Cayo Coco. Natuurlijk is het niet te vergelijken met de casas die geweldig zijn, maar we hebben toch best genoten van drie nachten luxe.

We zaten in Hotel Memories Caribe (voorheen Bluebay Cayo Coco). Was niet zo extreem duur als al die andere resorts, maar toch veel luxer dan we verwacht hadden. En ja we hebben daar inderdaad niet veel gedaan, twee daagjes alleen maar op het strand, maar dat was best genieten na drie weken intensief reizen door Cuba.

Mooi strand, eten was goed, mooie kamers en de Canadezen, ach het is maar net waar je je aan stoort. In Spanje zijn het de Hollanders in andere landen weer de Russen, het ligt er maar helemaal aan hoe je er zelf mee omgaat. Wij hadden een lekker verblijf daar en een dagje langer had ons zeker niet ongelukkig gemaakt. ;)

#98458 door Elisabeth
17 apr 2012, 10:04
Als je niet van massa houdt kun je vanuit Caibarien toch makkelijk via de dijk naar Cayo La Brujas.

Daar is een klein hotel (ca. 20-25 huisjes) dat half op palen in het water staat. Eten niks bijzonders en een hoop muggen maar dat heb je waarschijnlijk op alle Cayos. Het strand is er eenzaam en als je het nog niet eenzaam genoeg vindt zijn er op het eilandje nog een heel stel andere verlaten plekjes te vinden. Er is een vliegveldje maar daar komt 1 x per week een vliegtuig aan.

Ik vond het voor een dag of 3 heerlijk zo midden in de natuur en de stilte.