Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#85158 door artbij
07 dec 2009, 09:06
Hallo,

Ik wil samen met mijn vriendin in februari naar Cuba. We willen graag veel van het land zien en vinden het niet zo erg om in de auto te zitten. Mijn vriendin wil graag in contact komen met de locale bevolking en is erg benieuwd naar de muziek die er gemaakt word.

We hebben een reis gevonden die het volgende schema heeft:

Dag 1 Aankomst Havana
Dag 2 Havana, verblijf
Dag 3 Havana - Viñales ± 190 km
Dag 4 Viñales, verblijf
Dag 5 Viñales - Cienfuegos, ± 460 km
Dag 6 Cienfuegos - Trinidad, ± 160 km
Dag 7 Trinidad, verblijf
Dag 8 Trinidad - Camaguey, ± 254 km
Dag 9 Camaguey - Sierra Maestra, ± 250 km
Dag 10 Sierra Maestra, verblijf
Dag 11 Sierra Maestra - Santiago de Cuba, ± 85 km
Dag 12 Santiago de Cuba, verblijf
Dag 13 Santiago - Baracoa, ± 234 km
Dag 14 Baracoa verblijf
Dag 15 Baracoa - Holguin, ± 250 km
Dag 16 Holguin - Santa Lucia, ± 190 km
Dag 17 - 18 Santa Lucia verblijf
Dag 19 Santa Lucia - Santa Clara, ± 360 km
Dag 20 Santa Clara - Varadero, ± 180 km of Havana 276 ± km - Amsterdam

Komen we met dit reisschema veel leuke plekjes in Cuba tegen? Of slaan we "must sees" over? Is het verder uberhaubt haalbaar?

Alvast bedankt voor de reacties.

#85161 door carino
07 dec 2009, 13:20
Hoi, je zult inderdaad veel in de auto zutten. Als je dat niet erg vind...je ziet zo wel het landschap van bijna heel Cuba :-)
Ik persoonlijk vind het een beetje te veel reizen.
Als je Cuba echt wilt leren kenne kun je toch beter wat langer op één plek zitten.
Ik zou wat laten vallen als ik jou was. Vergis je niet in de afstanden.
Bijv. Viñales - Cienfuegos kost je een hele dag.
Ik vind Santa Lucia sowieso geen bal aan maar dat is persoonlijke smaak. De rit erheen is erg saai. Beter een dag in Camaguey blijven, is een mooie stad.

#85164 door artbij
07 dec 2009, 13:33
Paar daagjes strand is niet verkeerd dachten wij. En Santa Lucia is beter dan Varadero toch?

Twijfel nog wel over Sierra Maestra is daar wel iets te doen of te zien?

#85165 door carino
07 dec 2009, 14:02
Natuurlijk, strand is heerlijk maar dan zou ik Guardalavaca kiezen.
Naar de Sierra Maestra ga je in principe voor de natuur en het schitterende landschap. Waar wil je overnachten?

#85167 door HijodelMundo
07 dec 2009, 14:31
Het is haalbaar. Je zal veel van Cuba zien en ook veel in de auto zitten. Enerzijds geef je aan dat niet erg te vinden maar je geeft ook aan dat contact met de locale bevolking gewenst is. Nou is dat in Cuba zowiezo geen probleem, maar mocht je nou net leuk contact hebben da is dat natuurlijk gelimiteerd doordat je de volgende dag alweer weg moet.

Dus waar liggen je prioriteiten? Het is te doen. Haal de sierra er misschien uit. Kan je een nacht meer in Santiago blijven (of ergens anders). En de andere nacht die je overhebt gebruik die om een dag eerder in de plaats van je terugvlucht te zijn (Varadero of Habana). Ik raad af de dag van je terugvlucht nog een lange rit te moeten maken. Er kan vanalles onderweg gebeuren en die stress heb je niet nodig aan het eind van je vakantie.

Hijo

#85168 door artbij
07 dec 2009, 15:00
carino schreef:Natuurlijk, strand is heerlijk maar dan zou ik Guardalavaca kiezen.
Naar de Sierra Maestra ga je in principe voor de natuur en het schitterende landschap. Waar wil je overnachten?

Het hotel is genoemd naar de waterval van 30 meter hoogte en de drie natuurlijke zwembaden die hier liggen.

#85169 door artbij
07 dec 2009, 15:06
Wat ik ook belangrijk vind, missen we geen leuke dingen? Had zelf ook al het idee om Sierra Maestre eruit te halen.

#85265 door artbij
14 dec 2009, 10:33
Bovenstaande reis in nu aangepast. Sierra Maestre is eruit en 1 dag havana en 1 dag Santiago toegevoegd.