Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#81707 door carla r
09 jul 2009, 10:12
Hallo Cubakenners,

Ik en mijn partner gaan in september 21 dagen naar Cuba. We gaan hier in Nederland een auto huren.

We dachten zelf aan het volgende reisschema:
dag 1 Brussel - Varadero; auto oppikken en doorrijden naar Havana
dag 2 Havana
dag 3 Havana
dag 4 Havana - Vinales (3 uur rijden)
dag 5 Vinales
dag 6 Vinales - Cienfuegos (7 uur rijden)
dag 7 Cienfuegos
dag 8 Cienfuegos - Trinidad
dag 9 Trinidad
dag 10 Trinidad - Camaguey (2,5 uur rijden)
dag 11 Camaguey
dag 12 Camaguey - Santiago de Cuba (6 uur rijden)
dag 13 Santiago de Cuba
dag 14 Santiago de Cuba - Baracoa (4 uur rijden)
dag 15 Baracoa
dag 16 Baracoa
dag 17 Baracoa (of we blijven eerder ergens langer)
dag 18 Baracoa - Havana (vlucht) en met een taxi (???) naar Varadero
dag 19 Varadero (lekker relaxen)
dag 20 Varadero
dag 21 Varadero
dag 22 Varadero - Brussel

We hebben alleen de internationale vlucht geboekt en gaan de binnenlandse vlucht, een hotel in Havana en Varadero hier in Nederland regelen, dus verder zijn we nog flexibel. Verder willen we graag in casas particulares slapen, maar deze nog niet vooraf reserveren.

Graag ontvang ik van jullie tips/commentaar op het schema en de reistijden.

Alvast bedankt voor de genomen moeite!

Groeten,
Carla

#81709 door Larick
09 jul 2009, 11:26
Je levert de auto weer in in Baracoa begrijp ik?

#81710 door carla r
09 jul 2009, 11:49
Inderdaad.

Ik weet dat de binnenlandse vlucht en het op een andere plek inleveren van je auto (veel) extra kosten met zich meebrengt, maar we willen heel graag de omgeving van Baracoa zien.

#81719 door HijodelMundo
09 jul 2009, 23:44
Dag Carla,

Als je in Baracoa inlevert zorg dat je zeker weet dat je een vlucht hebt. Voor zover ik weet alleen op donderdag en zondag.
Verder weet ik niet of je de weg in Cuba een beetje kent maar anders zou ik minimaal 1 uur bij al je reistijden optellen. Enerzijds omdat je af en toe toch de weg zal moeten vragen enof verkeerd zal rijden. En bovendien is het vaak zo dat als je met een hurrauto rijdt je misschien net iets vaker zal stoppen om iets te drinken of een mooie foto te maken...

Vinales-Cienfuegos zou ik zeker 10 uur van maken en dan ook via de varkensbaai rijden...

Succes,

Hijo

#81724 door carla r
10 jul 2009, 13:12
Hallo Hijo,

Bedankt voor je reactie.

Is die 10 uur dan met een stop in de Varkensbaai? Hoe lang kun je daar dan zijn en is dat echt de moeite waard? Wat is er te zien? Kun je dat dan wel op 1 dag doen, of zou je dan ergens in de Varkensbaai overnachten?
En als je pas later in de middag in een plaats aankomt kun je dan normaal gesproken nog gemakkelijk een slaapplaats bij een casa particulare vinden?

Denk je verder dat het reisschema zo ongeveer haalbaar is? Of willen we te veel in te korte tijd zien?

Ik geloof dat je in Havana woont. Als we een vlucht van Baracoa naar Havana nemen (er gaan volgens mij geen binnenlandse vluchten naar Varadero) komen we om 16.00 uur aan. Is het dan denk je het handigste om een taxi naar Varadero te nemen of een ander vervoermiddel en weet je wat dat ongeveer zal gaan kosten?

Alvast bedankt!
Groeten,
Carla