Van West naar Oost, stad of strand, welke highlight's.
#79968 door DennisBoom
19 maart 2009, 22:01
Eindelijk is het zo ver, ik ga binnenkort met een vriend naar Cuba. We willen daar een auto huren en een rondreis maken. Na wat speuren en inlezen dachten we aan onderstaand reisschema.

Hebben jullie nog tips of suggesties? Is het reeel?

Aankomst Havana
Havana
Havana -> Vinales
Vinales eo
Vinales -> Playa Largo
Playa Largo -> Trinidad
Trinidad eo
Trinidad -> Camaguey
Camaguey -> Santiago de Cuba
Santiago de Cuba eo
Santiago de Cuba -> Playa st. Lucia
Playa st. Lucia
Playa st. Lucia -> Havana
Havana
Vertrek uit Havana

#79969 door Joop_Siroop
19 maart 2009, 23:52
Als je het in 1 dag wilt doen is het niet reëel.
Heb je 3 maanden de tijd dan kun je wel meer zien dan dit?

;-)

#79970 door HijodelMundo
20 maart 2009, 03:36
Hola Dennis,

Voor echte tips en suggesties zal je denk ik iets meer details moeten geven.
Om te beginnen wanneer komen jullie. Hebben jullie al een auto gereserveerd of denk je dat ter plaatse te doen. afhankelijk van wanneer je komt kan dat laatste namelijk lastig zijn...
En als ik het goed heb willen jullie hier ongeveer 14 nachten verblijven (ik heb globaal naar je schematje gekeken). Dan kan jullie planning technisch gezien prima. Maar je kan ook overwegen iets minder te zien en wat meer rsut inbouwen. Ik bedoel dat de route die je uitstippelt ongeveer 2500 km is (ik denk zelfs iets meer maar het is natte vinger werk). Dat is een goede 180 km per dag gemiddeld (op cubaanse wegen :roll:)
Playa larga zou ik niet overnachten. Zeker niet als je al wat strand doet in Santa Lucia. Je kan er prima langs rijden op weg naar Cienfuegos/Trinidad.

Als je wilt stuur mij een PBtje met een gedailleerd programma (nacht 1: Habana, Nacht 2: Habana, Nacht 3: etc...) En dan kijk ik er wel even naar. Hoe duidelijker jij aangeeft wat je zoekt in je reis hoe beter ik je kan helpen!

Abrazos desde Cuba!!!

Hijo

#79972 door Robert
20 maart 2009, 10:05
Schema lijkt reëel voor 14 dagen.
Maar bekijk het van dag tot dag en pin jezelf er niet op vast.
Is het ergens erg leuk blijf je een dag langer, en omgekeerd lijkt het niets dan rij je door.

#80407 door DennisBoom
14 apr 2009, 21:27
Inmiddels zit de vakantie in Cuba erop. Ontzettend goed bevallen en een leuke tijd gehad. Veel gezien en vooral van het cubaanse leven op straat genoten.

Bedankt voor jullie reacties, ik heb ze meegenomen, maar had geen tijd meer om te reageren. We hebben ons redelijk aan het schema gehouden, en uiteindelijk hebben we 1 overnachting St. Lucia ingeruild voor een overnachting in Santa Clara en zijn we in een midddag in het weekend naar Playa l'Este geweest (de precieze plaats is me even ontschoten).