Kan het? Hoe, wat, waar? Vergunningen, adressen...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#116510 door christobal30
19 nov 2020, 10:04
Hallo,

Recentelijk krijgt mijn cubaanse familie in de regio pinar del rio te maken met een golf inbraken.
Met Covid kunnen wij niet naar daar vliegen om hen te helpen en iedereen zit met de handen in het haar.

Nu al 2 maal inbraken gehad deze maand en waarschijnlijk door dezelfde. Er is elke male aangifte aan de politie gebeurt maar eerlijk gezegd is mijn vertrouwen in het systeem wat gezakt dus verwacht ik hier niet te veel van.
Om een duidelijk signaal te sturen heb ik hieromtrend 2 vragen.
is er een betrouwbare firma/partner in cuba die veiligheidsdiensten aanbiedt ?

- aanlevering en installatie alarmsystemen.
- cdp services ( veiligheids agent inhuren die de woning in de gaten houdt)

Geralateerde vragen, is een betrouwbare partner in cuba die beveiligde deuren op maat kan maken en installeert

Hartelijk dank en groeten
Christobal
#116511 door hombredecuba
19 nov 2020, 10:42
Hallo Christobal. Vervelend voor je familie. Inbraken zijn er altijd geweest op Cuba. Vandaar al die hekwerken voor de huizen. Veiligheidsbedrijven ken ik niet. Wat bij onze familie effectief is zijn honden. Ze zijn in het bezit van twee grote herders. Niemand komt binnen die niet bekent is. Vooral de donkere Cubanen zijn als de dood voor honden. Succes.
#116515 door Robert
19 nov 2020, 18:46
Nee ik heb ook geen antwoord op je vragen.
Deuren kun je naar wens laten maken bij een lokale timmerman, goed hang en sluitwerk meenemen of opsturen vanaf hier. Ook installeren moet voor een lokale timmerman geen probleem zijn.
Hekwerk kun je ook laten maken en installeren naar eigen inzicht door een lokale coöperatie.
Die vinden zou geen probleem moeten zijn voor je familie!
En zorgen dat je, of jouw familie in dit geval, een goede relatie opbouwt met de lokale politie kan ook helpen.
#116516 door havanalover
19 nov 2020, 20:51
@cristobal
Diefstal is een plaag in Cuba, een houten deur is geen beveiliging. Op veel plaatsen zie je twee of
Meer deuren achter elkaar, een stevige houten gevolgd door een stevig metalen traliewerk.
Een afgelegen plaats is een uitnodiging. Zoals reeds gezegd twee getrainde Duitse herders is een oplossing, alhoewel die soms vergiftigd worden. Hoeveel mag het kosten? Niets gaat boven een (jonge) gepensioneerde met een basebalknuppel en 2 honden. Reken niet op politie die hebben wat anders te doen. Bouw zoveel mogelijk hindernissen in. In afgelegen plaatsen kun je alleen op jezelf rekenen een noodnummer bestaat niet en politie komt niet graag uit kantoor tenzij ze moeten van de chef. Suerte
Ps een beveilingsfirma is hier amper te betalen , laat staan in Cuba