1.2.3 en daar is ie weer
hombredecuba schreef:Inderdaad.
Kameraad dasilva ..kan over elk land een prachtige verhaal vertellen over wat er mis is en hoe de politiek in elkaar steekt.
Behalve als het over Cuba gaat. Nog geen begin over de politieke situatie op Cuba.
Over mensenrechten,armoede ,onderdrukking en mishandelingen op Cuba geen woord.
Bang om zijn baan te verliezen en om uitgezet te worden?
We zullen het nooit weten......
Nou ga ik zelden of nooit op persoonlijke verdachtmakingen in. Is totaal zinloos
Maar deze wil ik toch even naar het rijk der Fabelen verwijzen . (volgens mij had ik dit verhaal al eerder uitgelegd maar sommige mensen lezen slecht)
Pas ik zelfcensuur toe om mijn baantje te behouden? NEE
Kan ook helemaal niet. Want... Ik ben mijn baan als reisbegeleider in cuba namelijk allang verloren. In 2017.
Dat had niets te maken met wat ik op het internet schreef. Alles met de amerikaanse sancties
Mijn reisorganisatie moest noodgedwongen stoppen met het aanbieden van cubareizen vanwege de aangescherpte sancties. Het moederbedrijf heeft namelijk sinds 2016 een amerikaanse aandeelhouder.
https://www.sawadee.nl/midden-en-zuid-amerika/cuba/
Aangezien cuba een goedlopende bestemming was, voor de reisorganisatie erg jammer.
Daar ik niet alleen in Cuba werk was het voor mij geen grote ramp. Ging gewoon meer in andere landen werken. colombia, Peru en costa Rica. Voor onze lokale partners, agent, hotels, gidsen etc. was het echter veel vervelender.
Saludos