Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz 

Wat bezoeken, tips & tricks: Cubakenners geven advies en antwoord op vragen

Moderator: FORUMBEHEERDER

#118469  door DiederikD

MEdio april gaat een langverwachte wens in vervulling, ik ga met een vriend op vakantie naar Cuba. Hopelijk kan ik hier goede informatie vinden over het land, waar we zoal naar toe kunnen, waar we aan moeten denken, wat we niet en vooral wel moeten doen en hoe we er een onvergetelijk avontuur van kunnen maken!
 #118470  door DiederikD

Van de 3 weken die we in Cuba door gaan brengen willen we in ieder geval één week in Havana zijn. We zijn er nog niet uit of dat de eerste of laatste week wordt. Hangt er ook een beetje vanaf of we een goede gids kunnen krijgen die ons "off the beaten track" kan meenemen. Ook willen we 3 dagen strand, is Varadero dan een geschikte keuze? De andere 9 a 10 dagen willen we rondreizen. Autohuur schijnt nogal duur te zijn in Cuba dus willen we met de bus een paar steden aandoen: Trinidad, Cienfeugos en Santa Clara. We zijn allebei geen lezers die dikke reisgidsen gaan doornemen. We horen graag of dit een goed globaal reisplan is. Alle tips zijn welkom.
 #118472  door Albert

Hoi Diederik, nee hoor, je bericht is leesbaar en je hebt ook niks verkeerds gezegd, het is alleen heel erg rustig op dit forum de laatste tijd! ;-)
Ik ben zelf nooit in Varadero geweest maar het schijnt daar wel (een in de buurt van Havana) een goede plek te zijn voor strand! Ik heb zel altijd een auto gehuurd, maar dat was nog voor corona, hoe het nu zit met autohuur weet ik niet. Met de bus is op zich goed te doen maar ook daarvan zijn de prijzen wel opgelopen, maar goed een vakantie kost altijd geld. Ik zou zelf een paar dagen acclimatiseren in Havana, dan lekker naar het oosten reizen en als laatste een paar dagen strand pakken om de indrukken te verwerken. Dan zijn Cienfuegos en Santa Clara uiteraard goede opties. Santiago vind ik dan weer heel erg leuk maar dat is wellicht net even te ver in die 10 dagen, alhoewel je daar met de bus ook in 24 uur bent.....