Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz 

para resolver unos problemas

Moderator: FORUMBEHEERDER

#117432  door Miriam_Havana

Ik heb nog niet eerder geld overgemaakt aan een goede vriendin van 10 jaar, en ga dit nu wel doen, ivm de huidige situatie. De bestemming is een bankrekening in Havana (banco metropolitano). Is enviodinero.es veilig? Wat scheelt dit t.o.v. overboeking vanaf reguliere bank (Rabo in mijn geval)?
Ik zie op het forum verschillende opties langskomen, maar het voelt allemaal toch wat spannend, het gaat om een groot bedrag en mede namens iemand anders. Wie kan/kunnen me geruststellen?
Dankjewel.
 #117435  door Rinie Jansen

Ik heb in juni geld overgemaakt naar een kennis in Cuba via EnvioDinero.se. Eerst een klein bedrag om uit te proberen en dat ging goed. Het duurde ongeveer 6 dagen en het was op de bestemming. Daarna het hoofdbedrag en dat was er in 2 of 3 dagen.
Je moet de eerste keer wel door een administratief traject waar je niet blij van wordt, maar dat is vanwege allerlei internationale regels i.v.m. witwassen en andere ongein. Dat geldt voor alle banken en betaaldiensten. Daar ontkom je dus niet aan.
Eindoordeel: Bevalt dus goed.
 #117446  door Rinie Jansen

Miriam_Havana schreef: 25 aug 2021, 09:11 Dankjewel Rinie! En was dit goedkoper dan gewoon via je bank? Of waarom koos je voor deze optie?
Mirjam,
Voorbeeld: Als je 100 euro overmaakt ontvangt men in Cuba US 116. Maar je betaald een provisie van 12,50 euro.
Dus totaal € 112,50 voor $ 116.
Zoals eerder gemeld; het proces bij EnvioDinero is vanwege internationale regels gereguleerd, maar mijn ervaring was goed.
Gr. Rinie