Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz 

Wie, wat, hoe, waar

Moderator: FORUMBEHEERDER

#108115  door jorn2jorn

Gek genoeg doet Hotvoip het bij mij het opeens uitstekend. Gisteren een half uur gebeld. In 1 keer verbonden, kwaliteit zeer goed, net als Rebtel, voor herhaling vatbaar. In het verleden wel veel problemen gehad met Hotvoip.
 #109666  door HijodelMundo

Ik was erg te spreken over Cuballama. Desondanks toch eens een keertje rebtel geprobeerd. Ik moet zeggen dat ik Rebtel erg prettig vond. Je geeft de nummers aan die je wilt bellen en je krijgt dan een lokaal (nederlands) nummer voor die persoon. Die kan je dus gewoon in je telefoon opslaan en direct bellen. Bij Cuballama was het toch eerst naar skype bellen, je tegoed horen, nummer in cuba invoeren en dan weer (vaak lang) wachten tot de telefoon in Cuba daadwerkelijk overgaat.
Die 2 keer dat ik met Rebtel gebeld heb moet ik zeggen dat ik de kwaliteit van het gesprek ook een stuk beter vond.
Wat mij betreft stap ik over op rebtel...

Saludos,

Hijo
 #109707  door jorn2jorn

Rebtel is duurder geworden, ook al adverteren ze met 46 cent (beltegoed binnen een week opmaken), daar komt sowieso de v.a.t. of btw bovenop. Plus nu de kosten voor inbellen via een nummer in Amsterdam.
Ook de aanbieding 29 minuten voor 5 pond bleek niet te werken. Ik ben overgestapt naar https://amundo.es/publico/tarjetas
Werkt via skype. 5euri voor 10 minuten bellen met een goede verbinding. Of 42 ct/min als je 50 euro tegoed koopt. Kan het je aanbevelen. Wel rustig, niet te snel, en geduldig, je pincode invoeren en het nummer intoetsen.
 #109708  door JVLebbink

Rebtel is duurder geworden....Plus nu de kosten voor inbellen via een nummer in Amsterdam

Rebtel is inderdaad helaas wat duurder geworden, vooral door die btw, inbellen hoeft natuurlijk alleen als je geen gebruik maakt van de Rebtel app op je mobiel of de voip-optie. Dit laatste heb ik nog nooit gebruikt, maar ik heb sindskort een voip telefoon, dus ik ga het binnenkort eens testen.

J
 #109710  door mambize

Ik zou het anders stellen: Rebtel heeft zijn prijzen nog niet echt verminderd.
Hier in België bel ik meestal met de vaste lijn met telenet. Dat kost ons 60 cent per minuut. Handig, gewoon de telefoon nemen en bellen...

Maar de laatste tijd krijg ik heel veel publiciteit van allerhande maatschappijen: Dimecuba, Cuballama, aCubatel, Fonoma...

Ze bieden allen allerhande formules aan, waardoor het een beetje onoverzichtelijk begint te worden.

Ik was al eens begonnen met een excel-lijstje te maken, maar het was me te omslachtig. Misschien als ik meer tijd heb, of misschien zijn er gezamenlijk mogelijkheden?

Dime cuba was slechts 29 cent geloof ik en mogelijkheden om gratis te bellen. Al eens uitgetest, maar was een beetje omslachtig. Of ik moet het me nog gewoon laten worden.

In ieder geval vermoed ik dat de concurrentie is begonnen zodat het niet zo lang meer zal duren vooraleer we "gewone" tarieven zullen krijgen en dat "vergelijk-lijstjes aanmaken" niet meer nodig zal zijn. En ja, Rebtel loopt een beetje achter.

#109712  door jorn2jorn

Ojala,Mambize, ojala, een normaal tarief voor Cuba! Het moet snel te realiseren zijn, de telefoonverbinding met de VS is weer in gebruik genomen. Daar zullen de prijzen wel snel dalen. Immers de gesprekken gingen voorheen via sateliet verbinding, wat het extreem duur maakte. Nu zal het al wel digitaal kunnen via de nieuwe kabel naar Venezuela. Ook de infrastructuur wordt aangelegd. Glasvezels kabels zijn in Holguin al aangebracht. Ook zou de plaatselijke telefooncentrale gedigitaliseerd worden zodat er veel meer ruimte komt voor nieuwe aansluitingen en/of internet gebruikers. Maar ja, een kabel ophangen is een eerste stap.... echter alle bijbehorende apperatuur aanschaffen is een kostbare investering.
 #110787  door cuba-sigaren-xoana

Ik zou het anders stellen: Rebtel heeft zijn prijzen nog niet echt verminderd.
Hier in België bel ik meestal met de vaste lijn met telenet. Dat kost ons 60 cent per minuut. Handig, gewoon de telefoon nemen en bellen...

Maar de laatste tijd krijg ik heel veel publiciteit van allerhande maatschappijen: Dimecuba, Cuballama, aCubatel, Fonoma...

Ze bieden allen allerhande formules aan, waardoor het een beetje onoverzichtelijk begint te worden.

Ik was al eens begonnen met een excel-lijstje te maken, maar het was me te omslachtig. Misschien als ik meer tijd heb, of misschien zijn er gezamenlijk mogelijkheden?

Dime cuba was slechts 29 cent geloof ik en mogelijkheden om gratis te bellen. Al eens uitgetest, maar was een beetje omslachtig. Of ik moet het me nog gewoon laten worden.

In ieder geval vermoed ik dat de concurrentie is begonnen zodat het niet zo lang meer zal duren vooraleer we "gewone" tarieven zullen krijgen en dat "vergelijk-lijstjes aanmaken" niet meer nodig zal zijn. En ja, Rebtel loopt een beetje achter.

Probeer het eens met de nieuwe app./ werkt goed!!!
https://www.dimecuba.com/es
 #112470  door cubareis

Met een Vodafone abonnement kan je voor 19 eurocent naar Cuba bellen. Wel een start tarief van 0.79 euro cent. Je moet wel even goed zoeken op de site welke dingen je moet aanvinken.
Zoek maar goed Arjo Cubareis.nl
 #112552  door JVLebbink

Slecht nieuws????

Per 21 november 2016 zijn de BLOX van vodafone gewijzigd voor nieuwe Abonnementen. Ik ga binnenkort contact opnemen met Vodafone maar ik ben bang dat goedkoop bellen naar Cuba tot het verleden behoort. Ik moet ook nog eens verlengen, maar dat heeft voor mij weinig zin als mijn vermoeden waar is.

gr,

Jeschael
 #112558  door Rudolf

Ik moet ook nog eens verlengen, maar dat heeft voor mij weinig zin als mijn vermoeden waar is.

Je kunt het oude contract toch gewoon door laten lopen zonder te verlengen?
 #112863  door elmister

Volgens mij zijn dit buiten Voip bellen het goedkoopst. Zeker de moeite waard als je veel belt.

Vodafone Abo met Bel+Sms naar Buitenland
Starttarief € 0,79
Per minuut € 0,19.

Robin Mobile Sim Only
Starttarief € 0,05
Per minuut € 0,29

Beter Gewoon chatten via IMO. :)
 #112866  door elmister

Als ik het goed heb begrepen is het een aparte service die je met elk abbonement van Vodafone kan gebruiken. Deze moet je aanzetten en kost niets extra's. Er is al een abbonement van € 7,50 per maand.
 #112879  door rickenbilly

Waarom niet gewoon bellen met IMO, uptalk of Whatsapp.
Moet men in Cuba wel online zijn; 1,5 cuc per uur en gedeeld via een hotspot nog veel goedkoper. Op sommige plekken 0 ,50 per uur en altijd nog snel genoeg om te bellen.

Ik zie hier mensen in de wifizone bellen of gebeld worden met video voor 1,5 CUC per UUR.

Ja in de bush of buiten de grote steden werkt het niet maar er zijn volgens Naut al ± 600 wifi zones in Cuba.

groet,

R.
 #112963  door Tijn

Eens (zoals wel vaker) met Rick en Billy,

Zorg er dan wel voor dat de mensen waar je mee bellen een Nauta account hebben en betaal die 1,50 per uur. Als ze via een handelaar verbinden dan zijn ze anderhalf uur onafgebroken online voor 1 CUC. Ze moeten naar een WiFi zone en jou dus bellen (andersom is lastig) en als het IMO gesprek binnenkomt op een moment dat jou niet uitkomt zijn ze hun geld kwijt (of jij je tijd).
Weinig mensen hebben voldoende gespreksstof om die anderhalf uur vol te praten... Beter inloggen... praten en weer uitloggen...
 #117608  door havanalover

Vraag wie is op dit ogenblik een goedkope maar vooral een betrouwbare provider in Belgie voor bellen en sms naar cuba.
Ortel bestaat niet meer en is overgenomen door Lyca die op zijn beurt onbetrowbaar is. Gebruik tegenwoordig Base , maar hun aanrekeningen zijn niet correct.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7