Nieuwe forumleden stellen zich voor.

Moderator: FORUMBEHEERDER

#21294 door Joop_Siroop
19 maart 2005, 02:13
de eerstvolgende die zich voorstelt met deze titel vliegt er meteen uit...:wink:
niet echt, maar schrijf eens wat anders...
Laatst bijgewerkt door Joop_Siroop op 19 maart 2005, 14:40, in totaal 1 keer bewerkt.

#21296 door gero
19 maart 2005, 02:21
Ik stel me zo voor, dat ik me niet meer aanstel.

Helpt dat ?

Stel je voor, dat ik me zo aanstel om me voor te stellen ...

Gelukkig was ik al langer aangemeld ...

Salu2,
Gero
:lol:

#21330 door Ceksi
19 maart 2005, 14:32
Nee, 'Yo Soy...'is origineel...

#21332 door Joop_Siroop
19 maart 2005, 14:44
Zo zie je maar weer dat Havana Club in meerdere opzichten beter is
dan Bacardi. Van dat laatste spul krijg je ook een kwaadaardige dronk.

Maar het verzinnen van goede titels voor berichten komt de leesbaarheid
van het forum wel ten goede. En "Even voorstellen" als titel van je
bericht in de voorstel rubriek is onduidelijk. Maar dat moet natuurlijk
iedereen zelf lekker weten. Ik zeg ook maar wat :wink:
#83494 door salsa sally
25 sep 2009, 09:57
ik wil een telefoonnummer opzoeken op cuba dat lukt me van geen kanten.
vraag de paginasblancas/white pages en krijg gewoon niet wat ik zoek. wie kan me helpen...

ik zoek het telefoonnummer van gerard kuiper die in cojima (havana este) woont (heb geen adres)

wie helpt mij???

salsa sally (Jacqueline)

#83495 door quelindaescuba2000
25 sep 2009, 12:02
Salsa Sally weet je wel zeker of hij telefoon heeft, dat is namelijk niet vanzelfsprekend op Cuba, vaak wordt er gebeld bij buren omdat het verkrijgen van telefoon een lang proces is en niet voor iedereen weg gelegd is. Tenzij hij uiteraard een mobiel heeft maar vraag me af of hij dan in de gele gids staat.

#86309 door CubaanseSigaar
10 feb 2010, 11:13
Nou ik stel me hier voor. Mijn vrouw en ik willen van de zomer naar cuba, en zijn ons alvast aan het orienteren, hoop dat ik hier nuttige infor kan krijgen en plaatsen.

Gracias!

#86311 door Wim
10 feb 2010, 11:20
Leuke naam.. Cubaanse Sigaar, neem aan dat je een roker bent, pas op als je op straat gaat kopen, echte tabak..ruikt lekker, maar heel vaak niet het echte spul... dus laat je niet foppen.

Voor de rest surf wat rond op het forum en je komt van alles tegen (ook tegenliggers :wink: :wink: ) en heb je dan nog vragen, stel ze dan maar

Groet Wim

#86323 door CubaanseSigaar
10 feb 2010, 14:12
Bedankt voor de tip Wim.. Ik ben inderdaad een roker en kan dan ook niet wachten om een echte cubaanse aan te steken... maar beter naar de echte sigarenboeren dus... bedankt voor de tip

#90889 door natalie
02 sep 2010, 20:16
Ik ben van plan om 10 november toch eens die lang gewenste reis naar Cuba te maken.

Meteen een leuke rondreis, om daarna moe en hopelijk redelijk verzadigd heerlijk in Guardalava in het zand te gaan zitten.

Hoor van nog een potentiele olieramp, en maak me wel zorgen....wil niet een ramptoerist gaan spelen. En na lang sparen, wil ik er ook van genieten!

Heb al veel info van dit forum gelezen en dat is SUPER!
#91494 door spekie
14 okt 2010, 12:17
wel hopen dat er benzine is ik las dat de mensen de auto neerzetten bij benzine pomp dat als er brandstof is ze als eerste aan de beurt zijn :?:

#91495 door carino
14 okt 2010, 12:31
Heb ik nog nooit meegemaakt.
#103747 door Joris
28 mei 2013, 11:51
Hallo forumleden,

Bij deze een korte introductie. Mijn naam is Joris en ik heb een Cubaanse vriendin. In eerste instantie gebruikte ik dit forum voor informatie, maar intussen meen ik ook wat informatie te kunnen delen. Maar dan moet je er wel op kunnen... Dus daarom een account aangemaakt.

Groetjes, Joris
#106172 door Jeanne13
09 jan 2014, 17:33
Dag globetrotters,

Wij horen vast tot die 80% nieuwelingen op dit aardige forum. Ook ik ben druk doende met de voorbereidingen voor 18 dagen Cuba op 'eigen kracht'.
Als 65 plussers moet dat weer gaan lukken. Brazilië deden we twee jaar geleden en vorig jaar Israël. Altijd met een fly & drive constructie en als het even kan een B & B bij de inwoners. Hoe ouder hoe gekker? Mogelijk.

Zijn er meer 65+ op deze site actief? En met voorbereidingen bezig voor een (nieuw) bezoek aan Cuba?
Ik wil graag het een en ander weten van al die ervaren Cuba gangers en misschien kan ik na onze reis weer anderen helpen met informatie.
Ik moet nog wel ervaren hoe deze site werkt. Het is in ieder geval veel overzichtelijker dan de Wereldwijzer. Chapeau!

Jeanne
#107672 door Oliver
01 jul 2014, 15:39
Beste mede Cubaliefhebbers,

Zal me even kort voorstellen.
Ik ben een man van 34 jaar, uit de buurt van Rotterdam.
Kom al bijna 3 jaar op Cuba in de provincie Matanzas.
Ieder half jaar bezoek ik mijn vriendin daar.

Groet,
Oliver
#110502 door marjojohn
19 jul 2015, 17:51
Lieve reizigers, mijn naam is Marjo en mijn man en ik gaan in september 3en1/2 week naar Cuba. We gaan met een huurauto het eiland rond op zich tijd genoeg zou je denken maar we twijfelen of we de westkant wel moeten doen, van vinales naar Cienfuegos schijnt een heel stuk te zijn, daar we ook graag naar de siërra maestro willen. Iemand een goede tip wel of juist niet te doen?
thnxxxxxx
#110503 door Tijn
20 jul 2015, 05:19
Als je bijna een maand hebt, zou ik zeker het westen doen...

Ja, Viñales - Cienfuegos is een heel stuk maar prima te doen in een dag.
#111147 door Gibi345
16 okt 2015, 14:50
Mijn naam is Gibi, van gemengd Nederlands/Curcaose origine. Ik heb lange tijd in Curacao gewoond en ben voor studie al vroeg naar Nederland gekomen. Thuis spraken mijn ouders veel over de Cubaanse muziek en de tijd dat onze overgrootouders in Cuba hadden gewoond, door de Shell werden ze uiteindelijk terug naar Curacao gehaald.

Ik ben in Nederland gaan studeren aanvankelijk toerisme en management waar in Curacao een baan in te vinden is, maar uiteindelijk ben in studies in Nederland en België gaan volgen, over Afrika, Latijns Amerika en Cuba. Cuba heb ik diverse keren mogen bezoeken alhoewel dit alweer enige tijd geleden is, ik vind het te toeristisch en te commercieel worden met nog wat neveneffecten voor het dagelijkse leven van de gewone Cubaan.

De liefde voor de Antilliaanse muziek en de Cubaanse muziek van mijn overgrootouders (Komback) is gebleven. Dansen en muziekinstrumenten leren bespelen zit in onze cultuur iets dat we vanuit Afrika en Europa hebben meegebracht.

Ayo te despues,
Gibi
#111355 door Martika
27 dec 2015, 22:36
Goedeavond ik heb een vraag! Mijn moeder is cubaanse en woont al 59 jaar in Nederland. Nu wilt ze graag naar cuba om familie te bezoeken en mijn vraag is wat heeft ze daar voor nodig. Er is haar verteld dat ze een Cubaanshier Paspoort moet hebben maar ze heeft de Nederlandse. Ze heeft ook de Nederlandse nationaliteit geaccepteerd.
Dus de vraag is welke documenten heeft mijn moeder nodig als cubaanse. Tevens gaan er familieleden mee die gewoon in Nederland geboren zijn. Wat hebben zij nodig? Kan je het Cubaanse paspoort ook bij de Consulaat in Nederland laten maken en zo ja wat zijn de kosten hiervan en hoelang duurt het voordat deze klaar is.

Alvast bedankt!

Gr,

Martika
#111356 door JVLebbink
28 dec 2015, 13:18
Hallo Martika,

Beetje vreemde plek op het forum om deze vraag te stellen, maar oké.

Je moeder komt Cuba alleen in met een Cubaans paspoort omdat ze op Cuba geboren is én dát ook in haar Nederlandse paspoort staat. Ze zal dus inderdaad op het Cubaanse Consulaat in Rotterdam een nieuw paspoort moeten aanvragen.

Je moeder heeft ook nog gewoon de Cubaanse nationaliteit (een dubbele nationaliteit dus) want Cuba accepteert het beëindigen van de nationaliteit niet.

Hoe lang het duurt weet ik niet meer, wat het in dit geval kost ook niet omdat je moeder geen Cubaans paspoort heeft. Informatie van het Cubaanse Consulaat over dit onderwerp: PassportRenewal.

Ik heb even iets verder gekeken. Je moeder heeft waarschijnlijk een geboorte akte nodig. Dit kan wel even duren: Geboorte akte.

Maar ook in dit geval geldt: Vragen is weten (en niet aan mij maar aan degenen die het uit gaan voeren).

gr,

Jeschael
#111357 door Martika
28 dec 2015, 14:31
Beste Jeschael,

Bedankt voor de info. Wij zullen contact opnemen met het cubaanse consulaat.

Gr,

Martika