De 3e maal naar Cuba werd ik bij de luchthaven opgewacht door de jongedame waar ik de 2e x mee naar Camaguey gegaan ben. Zij was er samen met een oudere dame, het bleek dat we in Camaguey, wel 10km vanaf Camaguey stad, in haar appartement gingen logeren wat ze zo had geregeld. De oudere dame had er een vrij redelijk appartement, zonder warm water in de douche overigens en elke avond kwamen er nogal wat buren bij haar tv kijken.
Ja ik had weer een huurauto voor de 2 weken dat ik er verbleef, wel zo praktisch als de relatie stuk liep op een onhandig moment wat het gelukkig niet deed al was het nou niet een van mijn betere vakanties. Dat was de 4e maal Cuba juni 1996 zeker wel, maar dat later.
Ik herinner mij ook hier niet veel van wat we allemaal gedaan hebben, jaja natuurlijk.
Maar goed bij gebleven is dat we bij een bezoek aan Camaguey stad opeens door een markt heen reden, ja zoiets als door de albert cuypmarkt dus maar dan puur voor groente, fruit en andere etenswaar. Dat was natuurlijk een foutje maar niemand had enig commentaar daarop. Ik kon vanuit het autoraam inkopen doen, tja nogal asociaal. Ik leerde wel de cup te gebruiken daar dat mijn 2e reis naar Cuba nog niet perfect ging, ondanks dat het mij zeker geen kapitalen had gekost. Mijn beetje Spaans sprak ik overal, wie mij wilde begrijpen deed dat dan ook al begreep ik veel van wat ze terug zeiden niet echt.
Ook bezochten we een Chinees restaurant alwaar de rekening extra dingen bevatte die we niet gekregen hadden. Tja ik ben Nederlander dus zeg ik daar wat van en betaalde de extra's vanzelfsprekend niet, liet ook geen fooi meer achter. Mijn partner van die weken vond dat niet kunnen, het was een onschuldig foutje vond ze. Later begreep ik wel dat ze de extra's mee wilde nemen, bier, maar dat zei ze helaas niet.
Helaas ben ik de soort van dagboeken die ik bijhield op Cuba soort van verloren hier in Nederland dus details kunnen net iets anders geweest zijn als ik mij nu herinner.
O ja de oudere dame van wie het appartement was had de nodige luxe, wel geen warm water in de douche en ook geen airco maar toch, omdat ze getrouwd was met een boks trainer, maar of die nu overleden was of dat hij verhuist was naar het buitenland dat bleef voor mij nogal onduidelijk, zou zelfs een combi van de twee geweest kunnen zijn.
IK verliet haar in Camaguey, gaf haar de helft van mijn geld, betaalde de paard en wagen om haar terug naar huis te brengen en vertrok naar het vliegveld.
de reis naar het vliegveld verliep niet vlekkeloos, het regende hard en fietsers gebruikte de hele weg. Ja 1 week uit tegen de zijkant van mijn auto. ik geen schade hij een beetje. Ik wilde hem wat geld geven maar kwam erachter dat ik niet de helft van mijn geld maar al mijn usd en cup aan de jongedame had meegegeven, dilemma. het gebeuren werd gezien door een militair die de fietser uitkafferde en tegen mij zei door te rijden, wat ik ongemakkelijk deed.
Nog net op tijd voor het vliegtuig moest ik nog geld hebben voor de vertrekbelasting, gelukkig had ik nog 100dm ( Duitse Mark, ja via mijn werk kreeg ik van alles en meenemen naar Cuba was toen handig bedacht ik) en kon ik dat ergens boven bij een kantoortje wisselen. Godzijdank net op tijd.
Ook ontmoete ik weer de Nederlander die ik nog kon van mijn vorige vakantie, op het vliegveld. De jongedame die ik de eerste x had ontmoet had nog interesse in mij bleek, zij woonde in hetzelfde dorp als zijn verloofde of echtgenote, geen idee of hij toen al getrouwd was.
En zo ging ik in juni 1996 dus weer naar Cuba.
Ook heb ik nog een fles 7 jaar oude havana club uit 1996, maar weet niet of die in maart, juni of september 1996 aangeschaft is. tja ondanks dat de fles dus 24 jaar oud is, de rum blijft 7 jaar. Iets om over na te denken.
Denk overigens niet dat alleen mannen relaties aangingen op Cuba, Ik kwam ook een aantal dezelfde dames meerdere malen tegen, al sprak ik die op Cuba niet.
En Ja ik wijzig af en toe iets, voornamelijk als ik domme schrijffouten zie. Zoals box ipv boks of aar ipv jaar.