Cubaanse steden, Cubanen, Cubaanse rum, Cubaanse sigaren, Havana, Santiago de Cuba, Varadero, Trinidad, enz 

Zal wel over rum en sigaren gaan...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#118321  door Joop_Siroop

https://www.marktplaats.nl/v/tickets-en ... el-turista

omschrijving:
In verband met een geannuleerde vakantie naar Cuba heb ik 8 Cubaanse tourist cards over.

Ik heb contact gehad met de ambassade hierover en iedereen mag deze gebruiken, omdat ze niet ingevuld zijn zijn ze niet persoonsgebonden.

Voor 10 euro per stuk mogen ze weg, ze mogen per stuk verkocht worden.
 #118326  door rickenbilly

Maar wie gaat er nu naar Cuba. Ik zie alleen maar mensen vertrekken; Cubanen maar ook veel hier al jaren residerende buitenlanders. Uit de Nederlandse gemeenschap dit jaar al 4 Nederlanders met familie en aanhang.
Toeristen zie je eigenlijk nauwelijks; ook niet in de oude stad. Veel is nog gesloten en de plekken die open zijn zijn grotendeels leeg. Hotels in Havanna, die open zijn) zijn zichtbaar (geen verlichte kamers) leeg. Veel zijn gewoon 100% gesloten

groet,

R.
 #118327  door Mari

Ik ken juist hele veel mensen die nu het weer kan op familiebezoek gaan. Partner en kinderen hebben dan wel een tourist card nodig. Hebben wij ook gedaan, veel is inderdaad nog gesloten, er is bijna niets verkrijgbaar (what's new) en er is weinig toerisme maar goed daar kom je ook niet voor. Het is wel een uitgelezen kans (mits je cash meeneemt) om spotgoedkoop met de hele familie een aantal dagen all inclusive aan het strand te zitten.
 #118328  door rickenbilly

Mari schreef: 22 mei 2022, 11:44 Het is wel een uitgelezen kans (mits je cash meeneemt) om spotgoedkoop met de hele familie een aantal dagen all inclusive aan het strand te zitten.
Ja ten koste van de Cubanen. Jij lekker goedkoop en zij steeds minder. Ik heb er overigens ook (mis)bruik van gemaakt. :D
Gevolg is wel dat de particuliere uitbaters sluiten want die kunnen financieel niet meer opboxen tegen de staat!
Tis allemaal niet echt leuk.

Maar goed vakantie is om te genieten.

Groet,

R.
 #118329  door Mari

Mijn schoonfamilie gaat gewoon mee hoor, dat zijn Cubanen ;-) ik gun mijzelf (en onze kinderen) toch echt wel een paar dagen luxe als we daar een maand zitten. 😅