Wat heb ik nu weer meegemaakt...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#115524 door Vulcano1966
03 jun 2020, 23:14
Hallo mijn vriendin is van Cuba en wil voor de eerste keer naar België komen. Is er iets wat ikzelf moet doen of ligt het allemaal bij haar? Heeft iemand hier ervaring mee? Philippe
#115525 door Robert
04 jun 2020, 00:02
1 En ander valt te lezen in de rubriek "uitnodigen, trouwen en scheiden".
Veel lees plezier.
Maar eerst een vraag, hoe vaak heb je haar op Cuba bezocht?
#115526 door HijodelMundo
04 jun 2020, 11:01
Wat denk je zelf is mijn eerste reactie.

Niet zozeer op de vraag wat je moet doen, daar kan je op het forum genoeg over vinden en anders bij de instanties die over immigratie gaan in België.

Maar meer op de vraag of jij iets moet doen of enkel zij... Als zij bij de belgische embassade gaat aankloppen en zegt dat ze bij jou op bezoek komt dan is het toch wel logisch dat jij op zijn minst zal moeten aantonen dat dat zo is...

Even iets verder zoeken op het forum en op het internet en je vind 90% zoniet 100% van je antwoorden. Als dan nog iets onduidelijk is kan je het altijd nog komen vragen...

(althans dat is mijn gedacht)
#115527 door Jan Almeida B.
04 jun 2020, 12:16
Nou ja.
Naar 'tramites' toe is het nog steeds je Cubaanse vriendin die de aanvraag ...

• ... persoonlijk moet indienen op de Belgische Ambassade in Playa, La Habana.
  • ... en twee pasfoto's,
  • ... en het bewijs van betaling van 80€ op de rekening van de ambassade,
  • ... en haar geldig Cubaans paspoort,
  • ... en jouw uitnodigingsbrief,
  • ... en jouw garantstelling
  • ... en een onderbouwde reden waarom ze na afloop (max. 90 dagen) überhaupt terug zal keren naar haar ellendig land,
  • ... en een verzekering, in België afgesloten, voor de duur van haar verblijf,
  • ... en een vliegtuigticket H en T,
  • ...
Is ze 20 of 30 jaar jonger dan jou? Blank, mulata of zwart?
Ach ja. ...
#115530 door havanalover
04 jun 2020, 19:45
uitnodiging is niet meer nodig en carta blanca is afgeschaft
de strengste eisen worden door de Belgische ambasade gesteld ( bewijs van voldoende inkomsten (waarborgen en verzekeringen en garantstellingen)