over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#114104 door Joop_Siroop
26 jun 2018, 11:14
Los van het naar NL krijgen van je novia/novio (en alle papieren rompslomp) gaat het vaak om 2 dingen hier:
- hoe krijg ik poen naar het eiland?
- hoe kan ik goedkoop bellen?

Combineer beide problemen en los het als volgt op:
- waardeer de telefoon van je allergeliefste op met bv 40 dollar tijdens de promo
- je krijgt dan 60 euro bonobo
- 40 dollar tegoed verkoop je (tegen minimale verwerkingskosten) en bellen maar met de bonobo

Voordelen:
- poen is binnen no time in Cuba
- transactiekosten zijn laag
- gratis bellen

Ja, er is internet en dat is nog goedkoper maar niet altijd beschikbaar

Disclaimer:
Voor niets gaat de zon op
#114105 door HijodelMundo
26 jun 2018, 12:23
Voor poen naar Cuba doe ik het al jaren zo:
MIjn familie daar heeft een Extra Card van mijn Credit card. Daarme is pinnen veel voordeliger dan geld naar Cuba sturen op welke andere manier dan ook!

(Moet je natuurlijk de benefactor in Cuba wel vertrouwen!)
#114106 door dasilvasolis
26 jun 2018, 14:15
Ik bel zelf met whatsapp. Dat is verreweg het goedkoopste en makkelijkst want 1 cuc per uur voor de internetkosten en gaat prima tegenwoordig. Tenminste in camaguey. Diverse wifiplekken in de stad met goede verbinding . Ik ging zelf totvoor kort altijd naar lago de los sueños recreatiepark wat relatief dichtbij was en overdag rustig.
Tegenwoordig bij ons in de wijk is er nautahogar en kan je thuis internet krijgen. 15 cuc per maand voor 30 uur. Dus voor mensen die genoeg internetten voordelig
Videobellen met whatsapp is ook te doen maar niet perfect met de cubaanse verbindi g maar gewoon bellen dus prima
Imo wordt ook veel gebruikt.
Internettegoed van cubaanse ibternetrekening kan ook vanuit buitenland opgeladen worden.

Saludos