Wat bezoeken, tips & tricks: Cubakenners geven advies en antwoord op vragen

Moderator: FORUMBEHEERDER

#113813 door Nijn200
08 maart 2018, 12:36
Hoi dames en heren,
Ik ben nieuw hier dus ff wennen, nog, maaarrr ik vertrek volgend week naar Cuba, Varadero, voor een week! :-)
Hebben jullie tips voor mij waar ik zeker rekening mee moet houden wanneer ik er ben?
En gaat er iemand van jullie ook die kant op, volgend week?
#113815 door itchycoo
08 maart 2018, 17:55
Genoeg genieten daar! Lees vooraf goed over hoe zaken daar geregeld zijn m.b.t. geld, eten, lokaal vervoer en eventuele tripjes/activiteiten die je van plan bent te gaan doen. Op dit forum en op een hoop andere sites en blogs zijn veel praktische tips te vinden.
#113816 door Pieterklu
08 maart 2018, 23:20
Tip: Blijf niet in Varadero, ga er op uit naar Mantanzas, Cardenas en Havana. Goede vakantie gewenst.
#113818 door Tijn
09 maart 2018, 14:28
Cuba is niet domweg 50 jaar terug in de tijd. Zoals ‘Back to the Future 1, 2 en 3, en alle andere tijdreisgerelateerde films en boeken duidelijk uitleggen, zorgen veranderingen in het verleden voor een totaal ander heden. Iedereen die Cuba analyseert vanuit een ‘zo was het bij ons 50 jaar geleden’ perspectief, zit er dus totaal naast. Cuba heeft gewoon een alternatieve tijdlijn.
#113825 door Nijn200
12 maart 2018, 10:07
Goedemorgen lieve mensen die gereageerd hebben!
Ik heb toch een beetje de zenuwen, de eerste keer naar Cuba en dan ook meteen mijn eerste reis all;een naar een vreemd land, haha. Toch denk ik dat ik een geweldige keus heb gemaakt! Wat is handig? Daar ter plekke reisjes boeken naar Havana en naar Vinales (ik zit in Varadero) of online boeken? Wie heeft ervaring met vooraf online boeken en waar? hartelijk dank vast! :-)
#113827 door Consulado#Neptuno
12 maart 2018, 12:40
Zo snel mogelijk online boeken.
Als je de dag dat je reist naar het busstation gaat om je reis te boeken, is de kans heel groot dat je niet mee kan omdat de bus vol is.
Je bent dan afhankelijk van vrije plaatsen afkomstig van mensen die niet komen opdagen voor deze busrit.

Boeken kun je hier:
https://www.viazul.com/

Je kunt gelijk een retour boeken of twee enkel. Dat geeft geen prijsverschil.
Ik boek altijd twee enkel, omdat je dan flexibeler bent als er iets tussenkomt,
en je geld kunt terugvragen( en terugkrijgt) als je niet reist.
Dat kan alleen bij meer dan een week (geloof ik) voor vertrek.