Wat moet ik waar regelen?

Moderator: FORUMBEHEERDER

#114148 door Prawo
03 aug 2018, 13:56
Kellymisael schreef:hoe werkt dit?
ben op de moment wel nog niet getrouwd maar we zijn het wel van plan in de komende maanden.
Ben van Belgie

Mijn advies:
legaliseer t.z.t. je Cubaanse huwelijksakte (eerst bij de Cubaanse autoriteiten en vervolgens bij de Belgische ambassade).
In principe volstaat dat voor de visumaanvraag die ik voor je (a.s.) echtgenote op het oog heb. Desgewenst kan ik jullie daarbij helpen, stuur me tegen die tijd een persoonlijk bericht via dit forum of mail me via www.prawo.nl

Heel verstandig (en uiteindelijk toch ooit nodig) is om aan je Belgische woongemeente door te geven dat je inmiddels bent gehuwd. Begin daar dus al mee zodra het kan. Dat geregistreerd zijn kan van pas komen bij de visumaanvraag, maar het kan ook zonder.

Of België net als Nederland de mogelijkheid heeft een buitenlandse huwelijksakte om te zetten naar een Nederlandse (Belgisch akte dus in jouw geval) weet ik niet. Lees hier hoe dat in Nederland zou gaan: https://www.denhaag.nl/nl/akten-en-verk ... zetten.htm
Regel dit dan ook, het komt mogelijk ooit van pas. Nu heb je er de tijd voor maar als het nodig is heb je haast en wil je liever nergens op wachten.