Wel of niet inenten, ziekenhuizen en medische vragen
#111674 door Daphne
06 apr 2016, 19:55
Beste Cuba forum-gebruikers,

Over ruim 2 maanden ga ik op reis naar Cuba en gebruik medicatie die onder de opiumwet vallen. Hiervoor heb ik een medische verklaring nodig is. Ik probeer uit te vinden of deze naast legalisatie door het CAK en BuZa, ook legalisering door de Cubaanse Ambassade/consulaat nodig is.
Ik zie het onderwerp al een paar keer terugkomen, maar helaas nog niet met de antwoorden die ik zoek.

Ik heb al contact gezocht met de ambassade, het consulaat, NL ambassade in Cuba, CAK, Douane Cuba en de websites van allen uitgespit zo goed als ik kan, maar ik krijg geen eenduidig antwoord.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zoals bovenstaande maar ook bijvoorbeeld gaan reizen zonder verklaring..
Tips, het is van harte welkom!

Ik hoor het graag! Alvast bedankt!

Groetjes,

Daphne
#111675 door Tijn
06 apr 2016, 20:09
Ik neem altijd medicijnen mee (die niet onder de opiumwet vallen) maar er heeft nog nooit iemand naar gekeken...
#111676 door Jeltje
06 apr 2016, 20:29
Ik heb mijn huisartenverklaring laten opstellen in het engels en dat laten legaliseren door het CAK en buitenlandse zaken.
Dit op cuba zelf aangegeven en het was geen enkel probleem, er werden wat gegevens genoteerd en dat was het.

De volgende keer zal ik niet zelf meer op de douane afstappen maar het wel netjes aangeven op het briefje wat je krijgt en neem ik alle verklaringen mee.