Cubaforum helpt

Moderator: FORUMBEHEERDER

#110162 door hombredecuba
27 mei 2015, 17:15
Robert,ik heb wel spullen besteld bij deze site,maar nog nooit doorgestuurd naar Cuba.
Er is ook een site ''Envio regalo a Cuba''die brengt wel je bestelde spullen naar Cuba.
Maar of dit goed werkt weet ik niet.
Ik ga het eens proberen met een niet te duur product.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je meerdere (b.v. binnenbanden) gaat versturen het op Cuba gezien wordt als handel en er dik voor betaald moet worden.
Ik zou graag grote hoeveelheden fietsonderdelen willen sturen naar mijn familie maar ik kan nog geen goede manier vinden.
Ik heb 1 x een pakketje gestuurd met 50 remblokken voor de fietsen reparatie bedrijf van de familie maar daar moest bij de douane 200 cuc!!! voor worden betaald dus dat doe ik niet meer.
Het is op Cuba heel raar geregeld. Je krijgt een vergunning om een fietsen reparatiebedrijf te beginnen,maar je mag geen onderdelen invoeren. Of tegen een prijs zodat je niets meer verdient.
Met als gevolg dat alle onderdelen illegaal moeten worden geregeld.
Beetje bij beetje versturen met andere spullen(b.v. kleding) lukt nog wel.
#110165 door jorn2jorn
28 mei 2015, 08:44
Wij hebben veel besteld via deze site: http://www.supermarket.treew.com Wordt keurig aan de deur afgeleverd. Zelfs diepvrieskip en tv's. Allebei wel duurder dan in de cubaanse warenhuizen.
Een andere site : http://www.compraspacuba.com/ hier hebben ze ook artikelen die gratis afgeleverd worden, heel soms zit daar iets interessants bij.
Die chinese site van robert is wel weer erg duur, wat dacht je van een chinees binnenbandje voor 45 euro? :stampen:
#110178 door jorn2jorn
29 mei 2015, 14:02
Je kan het opzoeken in de bekende lijst van de douane. Daarin staat voor een 32inch tv 150$ arancel. Daar ging 30$ vrije import vanaf. Al met al kwam mijn sony 32inch TV op 600 Euro. Dat was 2 jaar geleden toen de tv's op cuba slecht en duur waren. Nu loont het niet meer, ik zag al LG 32 inch voor 400 cuc in de winkels. Ik heb vorig jaar ook een wasmachine ingevlogen waar we 90 cuc invoerrechten voor betaalden. Dat valtnog mee, maar vraag me niet wat de transportkosten waren. Een computer monitor hebben we per 5kilo post pakket opgestuurd. Kwam na 2 maanden ongeschonden aan. Invoerrechten 50 - 30vrije voet= 20 cuc. De invoer "vrijevoet" is nu geen 30 meer maar 15 cuc, oftewel 1,5 kilo pakket inhoud
#110185 door jorn2jorn
30 mei 2015, 09:38
Je hebt gelijk Hombre, de tarieven zijn vorig jaar verhoogd, en wij hebben gelukkig nog met het oude tarief te maken gehad. Vreemd genoeg worden in de internet winkels nog steeds TV's aangeboden die uit panama worden geimporteerd en waar dus minstens 250$ invoerrechten over moeten worden betaald, lijkt me niet echt interessant.
De nieuwe lijst: click op "articulos de valor" in het kolommetje rechts op deze pagina http://www.aduana.co.cu/index.php?optio ... 85&lang=es
#110188 door Robert
30 mei 2015, 13:12
Tja voor die over het algemeen Canadese sites puur gericht op Cuba op zo'n site heb ik indertijd ook van alles besteld, wat ik mij nog herinner was een grote watertank voor een heel redelijke prijs.
Maar dat bedoel ik dus niet.
Op miniinthe box heb ik overigens ook een heel dure 32g usbstick gekocht, $5,99 incl porto, en met sommige andere dingen zijn ze ook heel goedkoop.
Maar voor mijn part gaat het over blokker.nl of bol.com.
Iemand ervaring met het laten versturen vanuit een NIET op Cuba gerichte website rechtstreeks naar Cuba??
En ik ben dan vooral nieuwsgierig naar kleine pakketjes met dingen van niet al te hoge waarde ( en of het dan om kwaliteits Chinese fietsbanden gaat of schoenen voor schoonmoeder of vriendin maakt mij vanzelfsprekend niets uit. :wink: ).
Hier in NL is de clou blijf onder de 22Euro incl verzeldkosten (anders invoer kosten plus btw) maar in ieder geval onder de 150Euro.
Wat is de ultieme tip voor Cuba? Onder de 50usd en lichter dan 1,5kg, of gewoon niet doen?????

Wellicht is onderstaande dan iets voor sommigen?
http://www.lightinthebox.com/nl/a-lijn- ... 37265.html
#110351 door Robert
24 jun 2015, 09:26
Nou ik heb in ieder geval de gok genomen en voor een goede kennis, met internet toegang, een 16gb usbstick besteld.
Ok voor invoer van 'memoria" lijkt 20cuc te gelden maar las ook dat 50.99cuc of 1.5kg vrij is, wellicht haal ik 1 en ander door elkaar maar ik zal het gaan zien.
Ik heb hem in ieder geval geschreven wat ik heb besteld en als de invoer belasting meer is dan wat hij de usb stick waard vind dat hij hem gewoon moet laten schieten (moet hij zelf betalen).
Ik hoop binnen 2 maanden te horen hoe het is verlopen.
(ik ben die 3,99 sowieso al kwijt)
:roll:

Het blijft in mijn ogen toch een gemiste kans op inkomsten voor de Cubaanse staat dat er geen heel duidelijke en vooral redelijke tarieven zijn voor import.
#111079 door Robert
01 okt 2015, 08:59
NO voor de usb stick hoefde geen 15cuc betaald te worden!
Ok het duurde even voor de stick op de plaats van bestemming was, werd ook pas na ruim een maand verzonden, maar hij is er gezien de mail die ik gisteren ontving;
hola robert como están? te dire me llego bien la memoria sin problemas solo paqué 12 pesos cubanos dime como están los niños y ustedes saludos a todos y a tus padres
un abrazo ....
Dus dit opent mogelijkheden.
#111081 door hombredecuba
01 okt 2015, 09:28
USB sticks zijn veel gevraagd op Cuba.
Zijn daar veel duurder dan hier.
Ik stuur soms 2 of 3 USB sticks mee in een pakket kleding en is altijd aangekomen.
Je koopt hier al een 16 GB stick voor 6 euro.
Op Cuba vragen ze al gauw 1 cuc per GB.

Vlak na de nieuwe regels in September waren ze heel streng bij het controleren van pakketten.
Ik heb het idee dat het nu soepeler gaat omdat elk pakket wat ik nu verstuur zonder problemen aankomt. :D
#112474 door NioMio
14 nov 2016, 20:02
Zijn hier nog nieuwe ervaringen van het sturen van een pakket?
Ik heb nog nooit iets verstuurd, maar wil graag iemand verrassen met een wafelijzer (zonder snoer dus voor op het fornuis). Het moet natuurlijk geen verrassing worden dat ze nog een bak geld moet neertikken om het in ontvangst te nemen.
#112483 door Encantó
16 nov 2016, 23:05
:D

Enfin, ik heb mij door een ambio laten aanpraten dat je bilionario kan worden als je met een camion gaat rondrijden in de Orënte. Daarom ga ik over twee weken met een illegale hoeveelheid geld naar Santiago om een bod te doen. De vraagprijs zou 80.000 CUC zijn :shock: Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Al la cañona!
#112485 door Pieterklu
17 nov 2016, 22:26
Is off-topic maar ik kan het niet laten. Cubanen denken dat je hiermee binnenloopt. Iedereen lult ook mijn kop gek, koop een caminon of koop een carro collectivo en ga rijden op linea in havana of de dorpen er omheen. Mijn antwoord is altijd: 'Heb je een betrouwbare auto, een deksels goede mecanico en een voorzichtige chauffeur, kom dan nog eens terug.' Ik heb niemand gezien of gehoord. Ook met de huidige aanleverproblemen van benzine/diesel en de oplopende prijzen, schat ik in dat de transportsector geen groeimarkt is. Stap je er in, weet dan dat het een uiterst glibberig pad met veel obstakels.