Cubaans taalgebruik

Moderator: FORUMBEHEERDER

#102873 door van Lieshout
18 maart 2013, 15:29
Beste mensen, ik volg nu een klein jaar Spaanse les en dit bevalt mij prima. Maar wat ik mis is het in praktijk brengen van de taal, dus conversatie. Alles uit een boekje leren is leuk maar het geleerde in praktijk brengen veel leuker. Ik kan natuurlijk 10x per jaar naar Cuba of ander Spaanstalig land gaan, maar.....dat wordt mij te prijzig. :wink: Wie weet iemand of heeft interesse om met mij een Spaans babbeltje te maken via Skype???? Wellicht iemand die Nederlands-Spaans wil uitwisselen? Alle tips zijn welkom. Groetjes Desiree
#102875 door van Lieshout
18 maart 2013, 16:58
O, je bedoeld zeker Carlos Cubano???? Kan me voorstellen dat hij wel zou willen Skypen maar volgens mij wordt dat een wat beperkt Spaans qua woordenschat... :lol:

#102877 door sandersh
18 maart 2013, 17:19
Holantina71 plaatste onlangs deze oproep;

Goedendag,
Wilt u eens eindelijk Spaans leren?
Die snelsprekende Cubanen kunnen volgen lijkt u onmogelijk?
Ik kan u helpen.
Ben een Cubaanse lerares met 15 jaar ervaring. U kunt bij mij terecht zowel voor groeps- als voor privélessen.
(Conversatie) les via Skype is ook mogelijk. U krijgt van mij lesmateriaal per e-mail. U leest het door en op een afgesproken dag en tijd gaan we ermee aan de slag.

Ik kan ook uw Spaanstalige partner verder helpen met zijn/haar Nederlands. Als Spaanstalige weet ik precies welke de struikelblokken en valkuilen zijn, zowel met de uitspraak als wat betreft de grammatica.

Interesse? Stuur een privébericht. Dat kan ook via mijn blog, klik op "contact"
http://komspaansleren.wordpress.com/
#102878 door van Lieshout
18 maart 2013, 17:38
Sandersh bedankt voor je reactie. Ik volg reeds betaalde lessen maar zoek meer iemand om vrijblijvend/ongedwongen mee te praten. Of de talen (Spaans/Nederlands) uit te wisselen. Ik zal eens op die site kijken maar het lijkt mij niet gratis.

#106262 door holantina71
21 jan 2014, 12:44
Hoi hoi,
@ Sandersh Bedankt :-) !
Omdat ik geregeld berichten krijg van (Cubaanse) Spaansliefhebbers die niet uit de regio komen, bied ik tegenwoordig ook (Cubaanse) Spaans lessen via Skype.
Aan de hand van authentieke beeldmateriaal en grappige Cubaanse liedjes (zowel klassiekers als moderne hits, dus van Benny Moré tot El médico) leren we beter (Cubaanse) Spaans te spreken (én te verstaan) Er is aandacht voor de Cubaanse uitdrukkingen, hun oorsprong (indien bekend) en hun betekenis.
@ Van Lieshout: Wat leuk dat je zo graag verder wilt leren! "Gewoon"spreken via Skype kan idd. helpen, maar een les is intensiever en doeltreffender. Ik zou je graag willen helpen bij het verbeteren en het oefenen van je Spaans. Wat ik bied is niet gratis, maar ook niet duur. Men onderschat wel eens de lerarenvak ;-) Er gaat nl. nogal wat tijd zitten in het voorbereiden van een les, het zoeken naar bruikbare lesmateriaal (zoals liedjes en beelden) en het vertalen ervan en het klaarmaken voor de les, plus oefeningen bedenken, enz.
Kortom, veel werk maar het geeft zo'n voldoening! :-D
Mocht je van gedachten veranderen en lekker aan de slag willen, stuur ff een pb.
Veel succes en plezier met Spaans leren en groetjes!
#108909 door Yvonne
16 nov 2014, 22:55
Desiree,
Heb net pas je berichtje van vorig jaar gezien en vroeg me af of je nog steeds op zoek bent
naar iemand om in het Spaans mee te skypen en/of the schrijven.
Ik ben ook al een poosje met Spaans bezig en heb een heleboel theorie in m'n hoofd zitten,
maar het zou idd leuk zijn om het regelmatig met iemand te kunnen spreken.
Ik ben Nederlandse, maar woon 's winters in Texas. Ben flexibel qua tijden.
Zou het leuk vinden van je te horen.
Groetjes,
Yvonne
#108911 door holantina71
17 nov 2014, 08:36
https://www.facebook.com/conmuchogustospaans?ref=hl
Goede (conversatie) lessen (ook via Skype) door ervaren en deskundige lerares. ls er iets dat je niet weet of waar je aan wilt werken, krijg je daar een goed uitleg over met oefeningen. Iets dat niet vaak kan door "gewoon" een moedertaalspreker, want die hebben geen kennis van grammatica voor anderstaligen. Verder veel persoonlijke aandacht en er wordt aan je doelen gewerkt. Helaas, niet gratis. Ik moet ook ergens van leven. Het werk van leraren wordt wel eens zwaar onderschat. Het beperkt zich niet alleen tot de lessen voor de klas, maar denk ook aan bv. die uurtjes lesvoorbereiding, enz. Nou ja, eerste les is gratis (proefles) Referenties mogelijk.