Cubaans taalgebruik

Moderator: FORUMBEHEERDER

#85144 door Albert
06 dec 2009, 14:24
Hallo, Ik heb er naar gezocht maar kan het niet vinden hier op het forum. Zijn er mensen die ervaring hebben met het taalinstituut Study Travel? En dan met name in Santiago en Havana?

#85145 door Eddy77
06 dec 2009, 14:49
Ik heb via Studytravel 4 jaar geleden mijn eerste spaans cursus gedaan, was prima geregeld met aandacht voor mijn zorgen. Ik had wel zelf casa geregeld om te voorkomen dat ik in het internationale studentenwereldje terecht kwam en buiten de cursus vooral engels ging spreken en geen spaans.

Mijn lerares was prima, wel was ze wat minder ambitieus dan ik, maar ik wilde ook erg snel spaans leren...

Maar ik vond het dus een zeer goede keuze om alleen de taalcursus te regelen via studytravel en zelf mn casa. Dan ga je gewoon in het diepe en leer je het snelste spaans.

Wanneer ga je?

Eddy
#85146 door Albert
06 dec 2009, 15:25
Dag Eddy,
Ik vlieg op 1 januari 2010 aan op Havana en moet dan direct door naar Santiago. Daar verblijf ik twee weken en ga dan terug naar Havana voor twee weken. Ik verblijf op beide locaties bij een gastgezin. Ik heb de cursus én gastgezin door Study Travel laten regelen, maar ik weet nog niet in wat voor "gezin" ik terecht kom. Ik wilde sowieso graag terug naar Cuba, vakantie vieren en Spaans leren. De combinatie van een taalreis leek me dus zeer geschikt. Mijn enigste zorg is nog het vervoer van Havana naar Santiago op 2 en 3 januari. Dat blijkt nog niet zo makkelijk als gedacht. Daar had ik al het een en ander over gevraagd en gelezen, maar ook dat zal wel goed komen denk ik. Ja, ik heb ook wel de ambitie om daar zo veel mogelijk te leren in die vier weken. Vanuit ST gaf men aan dat de klassen een max hebben van 3 cursisten en de ervaring hen leerde dat in Cuba de studenten vaak zó worden opgenomen in het gastgezin (met hen na schooltijd dus dingen ondernemen) dat de behoefte om met de studenten onderling tijd door te brengen veel minder is dan in andere landen waar men vaak ook in toeristischer oorden verblijft, waardoor je wellich de neiging hebt om weer Engels te gaan spreken. Ik kan me overigens goed voorstellen dat je daar soms wel behoefte aan hebt immers je wilt ook wel eens een gesprek waarbij je niet over elk woord hoeft na te denken haha. Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal zijn. Gr. Albert.