over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#114512 door Ukraina
05 maart 2019, 19:41
KLM gaat weer een stap verder in het voor de gek houden van zijn (potentiele) klanten. We kennen allemaal de prijsbalk van KLM waarbij alleen de laagste prijs (van een indirekte vlucht via Parijs) genoemd wordt. En de prijs van een retour constant op hetzelfde bedrag uitkomt: als de heenreis €400 of €600 'kost' is de terugreis steevast zo duur dat de totale prijs gelijk blijft.
De nieuwste valse truc van KLM is dat je voor 1 koffer ruimbagage moet bijbetalen, voorheen zat dat in de prijs in.
Volgens KLM hebben ze dat "nu uit de prijs gehaald". Enkel als je met een handtasje reist betaal je de genoemde prijs. Raar genoeg is het ticket desondanks duurder geworden, zelfs zonder ruimkoffer.
Stoel 'reservering' is ook duurder geworden. Wat voor lulsmoes ze daar voor bedacht hebben weet ik niet.

Qua service verlening was KLM al hard op weg een budgetmaatschappij te worden, qua klant misleiding nemen ze nu dezelfde valse trucjes over. Wat wordt de volgende stap van KLM... Geen gratis drankjes meer waarschijnlijk. :twisted:
#114514 door Consulado#Neptuno
05 maart 2019, 20:52
Ik ben de laatste keer met KLM gevlogen in 2013.
Op weg naar Cuba mocht mijn koffer 23kg wegen.
Dat was 3,5kg te zwaar, met als resultaat dat ik 100 euro moest bijbetalen.
De KLM regel was, (en nog is?) dat voor overgewicht tot 32kg een boete moet worden betaald, van een vast bedrag van 100 euro.
Mijn fout was, dat ik er van uit ging dat KLM even soepel was als Air Europa als het om het gewicht van koffers ging.

Ik was gewend via Madrid te vliegen met Air Europa.
#114515 door HijodelMundo
06 maart 2019, 09:50
De meeste long haul vluchten zijn sinds dit seizoen zonder standaard ruimbagage. Dus ook Air France, Iberia en vele anderen. Nieuwe trend.
Inderdaad zou het me niet verbazen dat maaltijden in de toekomst ook betaald moeten worden...
#114520 door Robert
10 maart 2019, 07:35
Erg duur, maar wel handig, jasje.
Ik had jaren geleden een tweedehands vis vest met heeel veel zakken gekocht voor hetzelfde doel ( extra spullen meenemen zonder extra te betalen ) en werkte ook prima.