over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#113354 door Joop_Siroop
14 sep 2017, 17:10
Zojuist het bericht op de radio gehoord dat ministerie van Buitenlandse zaken Nederlanders afraadt om op vakantie te gaan naar Cuba. Oorzaak zou zijn tekort eten en drinken door orkaan Irma en veel gebieden afgesloten van elektriciteit.
#113356 door HijodelMundo
14 sep 2017, 20:17
Ik ben van mening dat dit zwaar overtrokken is...
Soms vraag je je bij bestemmingen af waarom er nog altijd geen negatief reisadvies is, nu zijn ze er erg makkelijk mee.

ruim 75% van Cuba heeft weer stroom en is goed en veilig begaanbaar.

Let op, ik zeg niet dat er geen schade is maar volgens mij en de berichten die ik uit Cuba krijg geven mij neit de indruk dat een negatief reisadvies op zijn plaats is.
Uit de berichtgeving lijkt het wel alsof heel Cuba erbij ligt als Sint Maarten, het tegendeel is waar!

HIjo
#113358 door Mari
14 sep 2017, 21:42
Ontzettend overtrokken, in het Oosten is er niets aan de hand op dit moment.
#113359 door Pieterklu
14 sep 2017, 22:37
In Havana zijn er wat protesten van mensen die sinds de orkaan verstoken zijn van water en elektra. Dat is ook logisch. het is niet echt fijn als je niet kunt koken en kunt wassen/douchen. Vanaf de Malecon is het zeewater ongeveer 500 meter opgerukt naar de binnenstad. Het meeste water is nu weer weg en er wordt druk gewerkt aan het herstellen van de aansluitingen. Er zijn in de stad, behalve aan Malecon, opvallend weinig beschadigingen te zien. Althans volgens de familie. Wij hadden zelf gelukkig geen schade en morgen ontvangen we onze eerste gasten.. Er is wel water en voedsel, alleen weet ik niet of het gebottelde water tot 5 liter ruim verkrijgbaar is. Daarover missen we info. Ik kan niet goed beoordelen of er aanleiding is toeristen te waarschuwen.
#113364 door dasilvasolis
15 sep 2017, 17:19
Wat een onzinadvies
Vroeg me al af waarom iemand me vroeg of ie in oktober wel naar cuba kon reizen. Nu snap ik m.
Groot deel van cuba is ok. Tuurlijk varadero zit er even niet in deze maand
Orkaan was he3l heftig in camaguey maar ja ik woon ook in een 12 e planta op de 5e verdieping ook bij ons sinds maandagavond weer stroom. Veel bomen en takkenschade. Natuurlijk zijn de gemeentes ten noorden van camaguey zwaar getroffen. Esmeralda sierra de cubitas nuevitas en ook santa lucia. Las in een ander onderwerp dat er censuur zou zijn en dat hier net gedaan wordt alsof er niets aan d3 hand is. Grote onzin. Al dagen lang staat de orkaan de schade en de herstelwerkzaamheden c3ntraal in het nieuws ook de doden werd gemeld in journaal. Helaas de meesten door onverantwoord stom gedrag. Daar heb ik ook rond camaguey wel wat gevallen van gehoord die gelukkig hun onverantwoorde gedrag zonder fevolgen overleefd hebben.