over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#115675 door Jan Almeida B.
05 jul 2020, 08:04
Varadero overspoeld (bron)

Ongekende aantallen Cubanen verplaatsen zich dezer dagen met hun meest geliefde vervoermiddel naar de bekende witte zandstranden. Nu de hoeveelheid nieuwe corona-gevallen gereduceerd is tot deze van half maart, veert de bevolking op en herneemt haar oude activiteiten. De prestigieuze hotelketen Islazul heeft daarom haar deuren wagenwijd opengezet om de ongekende hoeveelheid gasten te ontvangen. Op de topvakantiebestemmingen genieten talloze Cubanen en residentes extranjeros van de internationale keuken. Die hebben ze de voorbije maanden moeten missen. Een periode waarin volgens strikte protocollen, zowel voor gasten als voor werkers, de hotels werden vernieuwd. etc.

Islazul, Villa Punta Blanca, Varadero:
Afbeeldingfoto: tripadvisor

ik* houd u op de hoogte. Dit is non-nieuws, in de stijl van de Cubaanse media. Eens kijken hoe de trol uit Camaguey reageert.
*junior copywriter non-news bij directoriocubano en granma.cu

Ps.: Iemand die hotel Sol Plameras kent? Bij zo'n fouten vraag ik mij altijd af of het nonchalance is of dat er iemand bewust stokken in de wielen aan het steken is.

Afbeelding
#115678 door Robert
05 jul 2020, 11:14
De islazul hotels die ik indertijd bezocht heb waren behoorlijk basic, niet bepaald prestigieus.
Soms warm water in de douche, waar je dan in geëlektrocuteerd kon worden, wel je voelde de stoom door je heen gaan. Heel basic ontbijt, geen idee of brood met een gebakken roerei een internationaal ontbijt is?
#115679 door Everdine
05 jul 2020, 11:41
Hotel Club Amigo Atlántico in Guardalavaca zit aardig vol volgens mijn zegslieden - maar ze noemen geen aantallen. Veel foto's op Facebook van een drukte van belang, maar die foto's kun je ook ensceneren met 50 gasten. Het hotel heeft een capaciteit van 1600. Mm, waarom ben ik zo achterdochtig?!
#115680 door Jan Almeida B.
05 jul 2020, 13:59
749 kamers ...! Ik kon het niet geloven. Voor mij is Guardalavaca terra incognita. Daar wonen de draken en zal ik van mijzelf nooit mogen komen.

Als ik het Cubaanse nieuws doorneem, maak ik me zorgen dat ik slechts een armer deel van de bevolking ken. Dat niet op vakantie kan gaan zonder een flinke financiële bijdrage van hun familiares en vrienden in het buitenland. Maar dan lees ik dat Tijn zijn eten ook op straat moet kopen. En ben minder bezorgd.

Sinds het begin van deze crisis heeft cuba.cu de wereld overspoeld met informatie. Elke covid-zieke wordt zelfs kort beschreven. Men beweert dat dat de informatie geloofwaardiger maakt. Maar door de bomen ziet men het bos niet meer. De lezer sluit zijn ogen. En veel informatie is bovendien inhoudsloos. Wat zegt het: een rijtje met "de hotels die het meest werden geboekt"? 10, 100 of 1000 kamers? En voor hoelang? Typische Cubaanse non-informatie om de werkelijkheid niet te moeten beschrijven. Daarbij zijn woorden het enige dat echt gratis is op Cuba. En men bedient zich er royaal van.

nb.
Sol Palmeras: 408 kamers + 202 bungalows (niet reserveerbaar buiten Cuba :shock: )
Memories Varadero: 1035 :shock: kamers (niet reserveerbaar buiten Cuba :shock: )
Brisas del Caribe: 444 kamers (100$/pers/nacht)
#115683 door Matty
06 jul 2020, 00:57
Playas zaten gisteren wel vol in Matanzas. Ondanks de regen.. en toch nog tegenstrijdige berichten van mijn vriend en kennissen die niet snappen dat de Cubanen momenteel geld zouden spenderen aan hotels.. Ondanks dat het toerisme op gang komt of zou moeten komen is voor velen de voeding nog duur, als er iets deftigs te vinden is. Dus laat staan dat het gespendeerd wordt aan hotels. Oh ja. Wel desinfectante te pakken gekregen nu. Alles sprokkelt met mondjesmaat binnen. Zolang alles potdicht blijft zal Matanzas lijden onder tekorten vrezen ze.
#115691 door Ukraina
07 jul 2020, 12:00
Jan Almeida B. schreef:Varadero overspoeld
Ps.: Iemand die hotel Sol Plameras kent? Bij zo'n fouten vraag ik mij altijd af of het nonchalance is of dat er iemand bewust stokken in de wielen aan het steken is.
Afbeelding

Ja prachtig zulke fouten. Heel verwonderlijk! :)
#115699 door Jan Almeida B.
08 jul 2020, 05:03
Gisteren werden hier door dasilvasolis de buitenlanders gehekeld die een relatie hebben met een Cubaan. Hij/zij zou vanuit een ligstoel op de witte zandstranden de (wereldvreemde) partner via telefoon vragen om extra geld. Na het bedelgesprek met hun yuma zou de boombox weer op maximum gezet worden. :(
#115704 door Robert
08 jul 2020, 11:45
Ik heb het niet gelezen maar naar wat ik indertijd zag lijkt het mij niet onwaar voor een behoorlijk percentage.
Ja, dat zijn de dingen die je wellicht niet wilt lezen als je al twijfels hebt.
#115706 door dasilvasolis
08 jul 2020, 13:53
jan ik had de post weggehaald omdat hij mogelijk afleidt van de discussie die hier gevoerrd wordt of de hotels wel of niet volzitten.

Nu jij mn post toch naar voren haalt .
Zet ik m er maar op.

Valt me op dat men hier op het forum alleen arme cubanen kent. Deed me denken aan tafereel van mn vorige zomervakantie.
Bij het zwembad van een hotel een met goud volbehangen vrouw bij een tafel vol blikjes bier en flessen betere rum. omringd door een net zo met goud behangen groep.
Met schelle stem schreeuwend door haar mobiel tegen haar buitenlandse schatje hoe slecht het is op cuba .

nb ik hekel niet mensen die een relatie met cubanen hebben. Zou niet durfen.!
Ik ben zelf getrouwd met een cubaanse

saludos
#115924 door Jan Almeida B.
26 jul 2020, 10:28
Ik kreeg vannacht beelden 'in vivo' binnen van een paar jonge twintigers uit Santiago die helemaal los aan het gaan zijn op Guardalavaca. Leuk. De vakantie wordt betaald door amigos uit het buitenland. Die sturen de laatste tijd wat meer geld om te helpen nu het zo slecht gaat met Cuba. De twintigers zijn daar eigenlijk helemaal niet mee bezig. Nu er geen gringos op de hotels zijn om te protesteren tegen het lawaai en bier en patat in het water, is het er dubbel zo leuk.

Facebook is voor mij echt wel een eye-opener.

Misschien weet iemand over welk hotel het gaat in Guardalavaca:

Afbeelding