over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#114923 door Everdine
14 dec 2019, 08:28
Ik heb gehoord dat het mogelijk is van hieruit dingen te kopen in de nieuwe dollarwinkel in Santiago, tegen fors lagere prijzen, met een credit card. Weet iemand hier iets over? Bijvoorbeeld een web-adres dan?
#114936 door Everdine
29 dec 2019, 08:59
Ja, geprobeerd wel! Maar https://5tay42.xetid.cu/ geeft steeds nul op het request, en een vriend in Cuba lukt het ook niet - misschien kan het alleen in de winkel zelf? Zou heel jammer zijn vanwege de bijkomende reis- en vervoerskosten.
Ik ben in januari in Guardalavaca en kan dan van daaruit naar Santiago - weet iemand hier dan of je persé met euro's moet betaleni de winkel of dat ze ook een Visa card accepteren? Jan?
#114939 door Tijn
29 dec 2019, 14:09
De prijzen zijn in US dollars. Die worden dan omgerekend naar de harde valuta waarin je kaart is... Dus je kunt gewoon met euros betalen... Wel met een kaart, no cash
#114963 door Jan Almeida B.
15 jan 2020, 13:24
De prijzen staan in CUC. Er wordt niets omgerekend. Euro's komen niet van pas. Je kan alleen met een kaart betalen. Hierbij wordt alles in dollar uitgevoerd. De kaart mag niet gekoppeld zijn aan een Amerikaanse bank (Bloqueo).

Het is nog steeds niet mogelijk om vanuit Nl. te kopen. Er zijn geen online tiendas gekoppeld aan deze nieuwe 'dollarwinkels'. Waarschijnlijk komt het er nooit van (tot afschaf bloqueo).
#114989 door Hector
31 jan 2020, 12:07
Het is wel mogelijk om vanaf Nederland te kopen. Je moet met een creditcard betalen.
Ga naar https://www.almacen-on.com/santiago/Products?depPid=0
Bij bijna elke provincie in Cuba heb je de mogelijkheid om via een soortgelijke webpage online te shoppen.
Prijzen zijn wel hoger dan als je fysiek in de winkel in Cuba iets koopt. Maar aangezien het aanbod in de winkel voor bepaalde artikelen heel beperkt is, is dit de enige manier om iets te kopen als je dat perse nodig hebt.
Ik heb onlangs 2 aankopen gedaan. Maar de spullen zijn nog niet geleverd aan mijn familie in Cuba. Het duurt dus langer dan je gewend bent hier in Nederland.
Ze zeggen dat het kan tussen 12 en 20 dagen duren, nadat je de aankoop online gedaan hebt.