over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#114522 door Ukraina
11 maart 2019, 18:04
Is er een bepaalde minimum periode dat je in het buitenland moet zijn geweest voordat je Cuba weer in mag na een verblijf van 4 weken?
#114523 door HijodelMundo
11 maart 2019, 21:53
iets van een paar uur geloof ik, er zijn er die op een dag op en neer naar Mexico vliegen... Maar er zijn er hier die er meer ervaring mee hebben!
#114524 door Tijn
12 maart 2019, 13:29
Je kunt niet dezelfde dag terug komen... Heb eens een, same day visum rum gemaakt naar Cancun en we kwamen om 23.00 terug in Havana. De Visum runners (was niet de enige) moesten een uurtje voor de douane wachten en om 24.00 mochten we het land pas weer in... Dus minimaal de volgende dag terugkomen...
Die vlucht bestaat trouwens niet meer dus 'same day' probleem is voorbij
#114526 door Chapino
13 maart 2019, 16:34
Begrijp ik het goed dat je na vier weken Cuba, het land wilt verlaten voor een nieuw visum. Je kunt toch ook je visa laten verlengen op een kantoor van inmigración, wel op het kantoor waar je Casa of hotel geregistreerd is.
Dat is in een paar uur geregeld. Je kunt je visa met 30 dagen zonder problemen verlengen, ik heb zelfs al vaak een tweede keer voor 30 dagen mijn visa verlengd, 90 dagen in Cuba in totaal.

Wat je nodig hebt;
Voor CUC 25.00 aan zegels, te koop in een bank,
Paspoort en visa,
Schriftelijke Engelstalige verklaring van je ziektekostenverzekering waarin duidelijk vermeld staat dat Cuba onder de dekking valt tijdens je verblijf in Cuba,
Recibo van de betaling van de huur, met naam en adres, van je kamer of hotel, wenselijk is dat de casaeigenaar met je meegaat.
Succes
#114527 door Ukraina
18 maart 2019, 10:24
@Chapino,
"Begrijp ik het goed dat je na vier weken Cuba, het land wilt verlaten voor een nieuw visum."
Nee dat begrijp je verkeerd.
Verlengen visum ken ik, al vaker gedaan. Maar bedankt voor de moeite.