over alles wat met Cuba te maken heeft...

Moderator: FORUMBEHEERDER

#113221 door Pieterklu
15 aug 2017, 14:04
Het enige wat je je zou kunnen weerhouden om de waardevolle tips van Rickenbilly op te volgen, is de vaak slechte beeld- en geluid verbinding. Tips om dit op te lossen?
#113222 door Tijn
15 aug 2017, 15:02
Beeld uitzetten, prima geluid meestal.
Andere oplossing. Laten bellen als er niemand online is... Als ik op Cuba zit ga ik om 7 uur 's ochtends naar de WiFi... Prima verbinding!
#113223 door rickenbilly
15 aug 2017, 16:02
Ik heb de beste ervaring met whatsapp text en voice en in de Cubaanse ochtend als er nog niet veel mensen online zijn.
Ook zónder beeld bellen geeft betere geluidsweergave.

groet,

R.
#113225 door HijodelMundo
15 aug 2017, 19:29
Inderdaad beeld uit... Maar de Familie in Cuba wil zo graag beeld, dus dat is een gevecht tegen de bierkaai...
#113242 door Madc
18 aug 2017, 18:46
Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat internet de goedkoopste optie is, maar soms is het ook fijn om spontaan de telefoon te pakken :)

Mijn Vodafone issue ook opgelost. Ik heb een vergoeding gehad voor de dubbele starttarieven (verbinding verbroken,opnieuw bellen).
#113416 door Madc
24 sep 2017, 23:44
lacongolia schreef:
VirgindeRegla schreef:Is het weer zover? Ik heb het alweer, sms uit cuba komen niet aan en mijn smsjes naar cuba komen ook niet aan...

Ik heb hetzelfde probleem. Ik dacht dat het lag aan mijn provider Vodafone en heb gevraagd of ze onderzoek konden doen. Ik heb er een aantal maanden last van :(

Heb je trouwens terugkoppeling van Vodafone gehad over smsen die niet aankomen?
#114441 door Mojito25
01 feb 2019, 15:54
Hallo,
Het is alweer enige tijd geleden dat dit topic is gestart, maar helaas weer actueel. Ik heb sinds enkele weken hetzelfde probleem: ik kan geen enkele SMS vanuit Cuba ontvangen, terwijl deze aan Cubaanse kant wel berekend worden. Als een SMS van Cuba naar een ander Europees nummer wordt gestuurd worden die wel ontvangen.
Heeft iemand afgelopen jaren uiteindelijk een oplossing gevonden? Je provider zou iets moeten doen? Ooit terugkoppeling gehad van Vodafone?
#114442 door VirgindeRegla
02 feb 2019, 11:39
Nee, kpn zegt dat het aan cuba ligt. Nu voor de 5e keer contact erover gehad, ze zeggen dat ik vanuit cuba moet bellen om te kijken wat er aan de hand is. Tja en dat kost kapitalen....
#114452 door rickenbilly
05 feb 2019, 09:03
Ik snap dit thema niet meer! Iedereen in Cuba die contact heeft met buitenlanders heeft of Wifi of 3G of internet op zijn werk. Dus bellen met KPN oid of sms'en is van de vorige eeuw. OOK in Cuba.
#114453 door Mari
06 feb 2019, 17:13
rickenbilly schreef:Ik snap dit thema niet meer! Iedereen in Cuba die contact heeft met buitenlanders heeft of Wifi of 3G of internet op zijn werk. Dus bellen met KPN oid of sms'en is van de vorige eeuw. OOK in Cuba.

Ik weet niet of jij bekend bent met de kwaliteit van het internetnetwerk in Cuba maar deze varieert nogal.....Ook met Imo is het niet altijd mogelijk om te (video)bellen omdat de wifi simpelweg weer eens te slecht is... Dus je ontkomt er niet aan om ook af en toe te bellen als je elkaar fatsoenlijk wilt spreken. Daarnaast hebben sommige berichten haast en zitten Cubanen niet non stop online zoals wij Nederlanders.
#114455 door Tijn
06 feb 2019, 21:39
"Daarnaast hebben sommige berichten haast en zitten Cubanen niet non stop online zoals wij Nederlanders."

Gewoon afspreken dat als je een haastbericht hebt dat je de telefoon twee keer laat rinkelen en verwacht dat ze een half uur later online zijn...
Ben het met Rick en Billy eens dat er geen andere fatsoenlijke manier is om te communiceren met Cuba en als de beeldkwaliteit je niet bevalt... je kunt met IMO en What'sapp ook gewoon audio bellen...
#114456 door Mari
06 feb 2019, 22:52
Tijn schreef:"Daarnaast hebben sommige berichten haast en zitten Cubanen niet non stop online zoals wij Nederlanders."

Gewoon afspreken dat als je een haastbericht hebt dat je de telefoon twee keer laat rinkelen en verwacht dat ze een half uur later online zijn...
Ben het met Rick en Billy eens dat er geen andere fatsoenlijke manier is om te communiceren met Cuba en als de beeldkwaliteit je niet bevalt... je kunt met IMO en What'sapp ook gewoon audio bellen...

Zelfs voor audio bellen is de snelheid lang niet altijd goed genoeg. Dit verschilt echt nogal per plaats, per dag en per tijdstip. Daarnaast hebben de Cubanen waar ik mee communiceer gewoon een baan, die kunnen niet altijd binnen een half uur online zijn. Je bent echt te kort door de bocht als je zegt dat alle communicatie prima via het internet kan verlopen. Dat is gewoon niet zo.
#114458 door rickenbilly
07 feb 2019, 16:26
Inmiddels functioneert 3G op cuba ook en is zeker voor berichten via whatapp heel goed bruikbaar. EN niet onbelangrijk heeeel goedkoop.
Je moet uiteraard wel over een toestel beschikken welke op 3G is voorbereid.

Hiermee is het SMS probleem opgelost en hoeft niemand van zijn werk weg te blijven of naar een wifi park te hollen.

groet,

R.
#114462 door Tijn
09 feb 2019, 14:39
Cubanen hebben voor elke oplossing een probleem... Er zitten een paar goed Nederlands sprekende Cubanen op dit forum volgens mij...
#114463 door Mari
09 feb 2019, 18:21
rickenbilly schreef:Inmiddels functioneert 3G op cuba ook en is zeker voor berichten via whatapp heel goed bruikbaar. EN niet onbelangrijk heeeel goedkoop.
Je moet uiteraard wel over een toestel beschikken welke op 3G is voorbereid.

Hiermee is het SMS probleem opgelost en hoeft niemand van zijn werk weg te blijven of naar een wifi park te hollen.

groet,

R.

Tarifa por consumo de Internet 0.10 CUC / MB
Tarifa por consumo para sitios nacionales 0.02 CUC/MB

Ik noem dit niet goedkoop als je maandsalaris net 15 CUC is.....mijn schoonfamilie kan het in ieder geval niet betalen.
#114464 door rickenbilly
09 feb 2019, 19:44
R.[/quote]

Tarifa por consumo de Internet 0.10 CUC / MB
Tarifa por consumo para sitios nacionales 0.02 CUC/MB

Ik noem dit niet goedkoop als je maandsalaris net 15 CUC is.....mijn schoonfamilie kan het in ieder geval niet betalen.[/quote]

Nou dan ligt er een taak voor jou EN in elk geval goedkoper dan bellen uit Nederland EN daar sloeg mijn opmerking op.

Overigens je lijkt wel een Cubaan; problemen zoeken waar die niet zijn. (Vrij naar Tijn)

EN best zielig die Cubanen die van 15 Cuc moeten leven maar fijn dat ze een schoonfamilie uit Nederland/Belgie hebben.

groet,

R.
#114473 door Tijn
10 feb 2019, 17:17
En het voordeel van Cubanen zonder familie in het buitenland is natuurlijk dat ze ook niet hoeven te what's appen... Dit is dus enkel en alleen een probleem voor de Cubanen die hulp uit het buitenland krijgen. Je hebt tenslotte what'sapp of Imo nodig om om geld te vragen :-).

Overigens wordt 3G betaalt met je normale bel-saldo. Af en toe opwaarderen en je hele schoonfamilie kan met je communiceren!